اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امسال به منظور احداث مسکن مهر صورت می‌گیرد

خرید اراضی در شهرهای فاقد زمین دولتی در همدان

خبرگزاری فارس: سرپرست حوزه مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی همدان گفت:‌ در سال 91، احداث مسکن مهر، شناسایی و خریداری اراضی مناسب در شهرهای فاقد زمین دولتی در دستور کار است.

خرید اراضی در شهرهای فاقد زمین دولتی در همدان

محمدرضا قرایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در همدان به تشریح برنامه‌های حوزه مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان در سال جاری پرداخت و اظهار کرد: شناسایی اراضی ملی، موات و دولتی در شهرهای همدان، ملایر، نهاوند، تویسرکان، اسدآباد، رزن و کبودراهنگ از جمله برنامه‌های حوزه مدیریت املاک و حقوقی در سال جاری است.

وی افزود: همچنین سال جاری حفاظت از اراضی دولت، تشکیل اکیپ حفاظتی برای نظارت عالی، از برنامه کاری مدیریت املاک و حقوقی است.

سرپرست حوزه مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی همدان تصریح کرد: در زمینه حقوقی انجام تمام امور مربوط به واگذاری زمین، رسیدگی و اظهار نظر نسبت به دعاوی اشخاص حقوقی و حقیقی و پیگیری اجرای دادنامه‌های صادره‌له اداره کل در مراجع اجرای احکام استان از دیگر برنامه‌های مدیریت املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی استان همدان است.

وی در ادامه بیان داشت: طرح و تعقیب تمام دعاوی علیه اشخاص و پاسخ به دعاوی مربوطه در محدوده استان، تنظیم برنامه کار وکلای دعوی و پاسخگویی به شکایات ابلاغی از سوی بازرسی کل کشور از دیگر برنامه‌های ما در این حوزه است.

قرایی در مورد برنامه‌های حوزه املاک و بانک زمین نیز گفت: از وظایف ما در این حوزه، تملک اراضی در اجرای قانون زمین شهری از طریق توافق با مالکان، اخذ اسناد و مالکیت و پیگیری صورت جلسات تفکیک از اداره ثبت اسناد و املاک است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: این حوزه همچنین وظایفی چون پاسخگویی نامه‌های ارسالی از دفاتر اسناد و شهرداری، تکمیل فرم حقوقی واگذاری و تنظیم نامه‌های انتقال قطعات واگذاری به دفترخانه‌ها را بر عهده دارد.

انتهای پیام/خ20/چ3000

 

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول