اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول تربیت آموزش بسیج دانشجویی استان قم:

طرح طلیعه حکمت در دانشگاه‌های قم اجرا می‌شود

خبرگزاری فارس: مسئول تربیت آموزش بسیج دانشجویی استان قم گفت: طرح طلیعه حکمت با هدف تربیت دانشجویان نخبه فرهنگی در دانشگاه‌های قم اجرا می‌شود.

طرح طلیعه حکمت در دانشگاه‌های قم اجرا می‌شود

علی رام هرند امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به اجرای این طرح در دانشگاه‌های سراسر کشور اظهار کرد: در این طرح بر اساس سیر مطالعاتی کتاب‌های شهید مطهری و با استفاده از اساتید مجرب دانشجویان مباحث اساسی در زمینه مباحث اعتقادی دین اسلام را فرا خواهند گرفت.

وی ادامه داد: در این دوره مجموعه‌ای از مباحث مطرح شده در 20 کتاب از آثار شهید مطهری به صورت فشرده به دانشجویان ارائه می‌شود و خروجی این دوره مربی‌هایی خواهند بود که در زمینه تدریس مباحث مطرح شده در کتب شهید مطهری تخصص دارند.

مسئول تربیت آموزش بسیج دانشجویی استان قم اظهار داشت: دانشجویانی که این دوره‌ها را با موفقیت طی کنند، به عنوان مربی و سرگروه در طرح صالحین بسیج دانشجویی نقش ایفا خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در برگزاری این  دوره دانشگاه امام صادق(ع) نیز با بسیج دانشجویی مشارکت دارد و اساتید مجربی از این دانشگاه در این دوره تدریس خواهند داشت.

رام‌هرند ابراز کرد: متون اصلی ارائه شده در این طرح کتب شهید مطهری است اما در کنار آن مباحثی در رابطه با موضوعات روز و مسائلی مانند شبهات ولایت فقیه مطرح خواهد شد.

وی عنوان کرد: ثبت‌نام این دوره‌ها به صورت غیرحضوری انجام شده و 60 دانشجو از استان قم در این دوره ثبت‌نام کردند.

مسئول تربیت آموزش بسیج دانشجویی استان قم گفت: پیش از برگزاری این طرح از دانشجویان داوطلب آزمونی به عمل خواهد آمد و طی مصاحبه‌ای توانمندی دانشجو برای شرکت در این دوره سنجیده خواهد شد.

وی اظهار داشت: در پایان این دوره نیز آزمون برگزار شده و گواهی اتمام دوره به دانشجویانی که در این آزمون موفق ظاهر شوند، اعطا خواهد شد.

رام‌هرند ادامه داد: این طرح برای تربیت دانشجویان نخبه فرهنگی در دانشگاه‌ها بسیار مفید است و افرادی را تربیت می‌کند که می‌توانند در محیط‌های دانشجویی پاسخگوی شبهات سیاسی و عقیدتی روز باشند.

طرح طلیعه حکمت دوره فشرده دو هفته‌ای فراگیری 22 کتاب شهید مطهری است که با هدف تربیت مربی جلسات سیر مطالعاتی و واکاوی اندیشه‌های استاد شهید مطهری در تابستان امسال در اردوگاه تفریحی، آموزشی سیدالشهدا(ع) در آبعلی تهران برگزار خواهد شد.

این دوره برای برادران از تاریخ 20 مرداد تا سه شهریور و برای خواهران از تاریخ چهار تا 18 شهریور برگزار می‌شود.

انتهای پیام/و20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول