اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز تأکید کرد

لزوم استفاده از ظرفیت امامزادگان در راستای ارتقای مباحث فرهنگی

خبرگزاری فارس: مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان البرز بر لزوم استفاده از ظرفیت امامزادگان در راستای ارتقای مباحث فرهنگی در جامعه تأکید کرد.

لزوم استفاده از ظرفیت امامزادگان در راستای ارتقای مباحث فرهنگی

حجت‌الاسلام و المسلمین ابوالفضل بنی‌احمدی در حاشیه بازدید از اداره کل اوقاف استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، عملکرد اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان را با توجه به شاخص‌های سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بسیار مطلوب ارزیابی کرد.

به گفته وی، ادارات اوقاف و امور خیریه با ایجاد برنامه‌های متنوع فرهنگی و مذهبی گامی مهم در پیشبرد اهداف فرهنگی کشور برداشته‌اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز با اشاره به بازدید از نمایشگاه ترجمه مصور قرآن کریم در حرم مطهر امامزاده عبدالله(ع) همدان تصریح کرد: این نمایشگاه در نوع خود بی نظیر و فاخر است و چنین نمایشگاه‌هایی باید به صورت دائمی و ثابت در امامزادگان برپا باشد.

وی برگزاری نمایشگاه مصور قرآن در امامزاده عبدالله(ع) همدان را گامی مهم در بهره‌مندی از معنویات و کلام وحی به صورت مصور دانست و افزود: اثرگذاری نمایشگا‌ه‌های تصویری و نوشتاری بسیار بیشتر از تبلیغ در منبرها است و  با این وصف باید از این فرصت‌ها و ظرفیت‌ها در پیشبرد اهداف فرهنگی استفاده کرد.

بنی‌احمدی در ادامه با اشاره به نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری اذعان کرد: تبدیل امامزادگان به قطب‌های فرهنگی از مهمترین برنامه‌های سازمان اوقاف در سال جاری است چرا که همه مسائل مذهبی مردم باید در امامزادگان اجرا شود.

وی بیان کرد: در راستای تبدیل بقاع و امامزادگان به قطب فرهنگی در جامعه، اداره اوقاف استان البرز اقدام به تأسیس اتاق عقد در کنار امامزادگان کرده است که تاکنون بیش از 250 زوج در این مکان در جوار امامزادگان زندگی مشترک خود را آغاز کرده‌اندکه این امر می‌تواند گامی مهم در پیشبرد اهداف فرهنگی اداره اوقاف باشد.مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان البرز ابراز کرد: امامزادگان به عنوان قطب‌های فرهنگی مورد توجه اقشار مختلف مردم است و ادارات اوقاف استان‌ها باید با استفاده از ظرفیت امامزادگان گام‌های مطلوبی برای ارتقای سطح فرهنگی بردارد.

وی در پایان سخنان خود هدف از بازدید از اداره کل اوقاف و امور خیریه استان همدان را، تبادل تجربیات، استفاده از ایده‌ها و برنامه‌های ادارات اوقاف برشمرد.

انتهای پیام/خ۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول