اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی فدراسیون ورزشی گلبال نابینایان و کم‌بینایان

کولیوند مربی تیم امید جوان گلبال نابینای کشور شد

خبرگزاری فارس: محمد کولیوند مربی تیم گلبال نابینایان و کم‌بینایان تویسرکان برای مربیگری اردوی تدارکاتی تیم امید نابینایان ایران به میزبانی خوزستان به اهواز اعزام شد.

کولیوند مربی تیم امید جوان گلبال نابینای کشور شد

به گزارش خبرگزاری فارس از تویسرکان محمد کولیوند مربی تیم گلبال نابینایان و کم‌بینایان شهرستان تویسرکان از سوی فدراسیون ورزشی گلبال نابینایان و کم‌بینایان کشور برای مربیگری اردوی تدارکاتی گلبال امید جوانان ایران به میزبانی استان خوزستان دعوت شد.

محمد کولیوند مربیگری گلبال را با آموزش تیم ورزشی گلبال کم‌بینایان و نابینایان تویسرکان آغاز کرد.

وی با تمرین‌های مستمر در بازه 20 سال توانست با تلاش و همت همگام با فعالان جوان و علاقمند در این عرصه تیم شهرستان را با کسب عنوان‌های برتر در سطوح مختلف ارتقا دهد.

آبان ماه سال گذشته تیم ملی امید ایران در مصاف با تیم‌های ورزشی کشورهای الجزایر، مصر، قطر توانست با مربیگری" کولیوند" رتبه نخست آسیا را از آن خود کند.

همچنین تیم گلبال استان همدان با مربیگری راهبردی مربی گلبال نابینایان و کم‌بینایان شهرستان تویسرکان به دسته یک کشوری صعود کرد. 

تیم گلبال نابینایان و کم‌بینایان تویسرکان در بازه زمانی 20 سال اهتمام "محمد کولیوند" به عنوان مربی و همگرایی گروه در عرصه این رشته ورزشی علاوه بر درخشش استانی در سطح ملی عنوان‌هایی نظیر؛ کسب رتبه سوم لیگ یک کشوری در سال 88، قهرمانی لیگ یک کشوری در سال 89 و رتبه سوم لیگ برتر گلبال در سال گذشته را در تاریخ کهن ورزش شهرستان به ثبت رساند.

محمد کولیوند در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تویسرکان، اظهار داشت: مسابقه تدارکاتی گلبال تیم نابینایان به میزبانی شهر اهواز از 27 فروردین تا سوم اردیبهشت با رقابت 12 بازیکن جوان زیر 23 سال از بین جوانان مستعد و فعال در این رشته ورزشی از سراسر کشور، انجام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پس از هفت روز رقابت تنگاتنگ از بین 12 بازیکن 9 نفر برای ورود به مرحله بعدی انتخاب می‌شوند، تأکید کرد: در مرحله نهایی با پشت سر گذاشتن یک دوره تمرینات فشرده در پروسه زمانی تعیین شده شش بازیکن برتر از لحاظ فنون و تکنیک‌های ورزش گلبال برای حضور در مسابقات آسیایی برگزیده می‌شوند.

مربی گلبال نابینایان و کم‌بینایان شهرستان تویسرکان با بیان اینکه خوشبختانه به ورزش گلبال نابینایان و کم‌بینایان در سال‌های اخیر از سوی مسئولان توجه خاصی شده، تأکید کرد: تیم گلبال شهرستان در سال‌های اخیر از نظر اصول، تکنیک و مهارت در این رشته ورزشی رشد قابل ملاحظه‌ای داشته به نحوی که برای حضور در عرصه‌های ملی و حتی بین‌المللی از آمادگی کامل برخوردار است.

کولیوند با تأکید بر اینکه تیم گلبال نابینایان شهرستان نیازمند توجه مسئولان شهرستان است، تصریح کرد: گروه ورزشی گلبال تویسرکان به دلیل عدم تأمین مالی همچون زمان‌های گذشته فعال نیست به طوری که حضور بازیکن‌های فعال و برجسته تیم در جلسات تمرین بسیار کمرنگ شده است. 

وی در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: شهرستان تویسرکان از لحاظ نیروی انسانی مستعد و خلاق در جایگاه بسیار ارزشمندی قرار دارد که برای رشد و پویایی مستلزم نگاه کارشناسانه و جدی مسئولان اجرایی در رده‌های مسئولیتی در این حوزه است.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول