اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر آموزش و پرورش آمل:

18 پروژه آموزشی در آمل در حال ساخت است

خبرگزاری فارس: مدیر آموزش و پرورش آمل گفت: 18 پروژه آموزشی در آمل در حال ساخت است.

18 پروژه آموزشی در آمل در حال ساخت است

اکبر لطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در آمل با اشاره به اینکه در تحول بنیادین آموزش و پرورش پایه ابتدایی شش کلاسه شده، اظهار داشت: در راستای اجرای این طرح برای سال تحصیلی آینده اول راهنمایی حذف و برخی مدارس جابه‌جا می‌شوند.

لطفی با بیان اینکه با افزوده شدن یک دوره راهنمایی و یک دوره در پایه متوسطه، مدارس شهرستان در راستای اجرای این طرح تغییر می‌کنند، افزود: برخی مدارس به دوره ابتدایی و برخی نیز به متوسطه افزوده می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه در بخش آموزش فنی و حرفه‌ای و کار و دانش نیز باید تقسیم‌بندی به گونه‌ای باشد که گرایش به سمت رشته‌های عملی افزایش یابد، گفت: امروز 35 درصد دانش‌آموزان آملی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش تحصیل می‌کنند و 65 درصد نیز در رشته‌های نظری حضور دارند.

این مسئول با بیان اینکه بر اساس سیاست‌های آموزش و پرورش باید میزان حضور دانش‌آموزان در رشته‌های عملی به 45 درصد افزایش یابد، بیان کرد: گرایش دانش‌آموزان به رشته‌های نظری در آمل بیشتر است اما این نسبت باید برقرار شود.

وی با اعلام اینکه 17 درصد دانش‌آموزان آملی در مدارس غیرانتفاعی و غیردولتی مشغول به تحصیل هستند، افزود: تمام این مدارس باید به سمت هوشمندسازی حرکت کرده و از تکنولوژی‌های نوین بهره‌ گیرند.

مدیر آموزش و پرورش آمل با اشاره به ابلاغیه دولت برای هوشمندسازی مدارس تصریح کرد: براساس این ابلاغ، دستگاه‌های اجرایی می‌توانند بخشی یا تمامی هزینه‌های هوشمندسازی مدارس را پرداخت کنند.

لطفی با اشاره به وضعیت تحصیل دانش‌آموزان آملی در سال گذشته اذعان داشت: در سال 85، 24 دانش‌آموز آملی رتبه زیر هزار در کنکور سراسری را به دست آورده بودند، اما در سال تحصیلی گذشته 35 دانش‌آموز با رتبه زیر هزار کشوری و 65 دانش‌آموز با رتبه زیر هزار منطقه‌ای داشتیم.

این مسئول با اعلام اینکه در سال گذشته 14 مقام قهرمانی استانی در رشته‌های مختلف ورزشی از سوی دانش‌آموزان کسب شده، از وجود 14 پروژه احداثی در این شهرستان خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد هفت مدرسه به صورت خیر ساز و مشارکتی و هفت مدرسه نیز با اعتبار دولتی در حال ساخت است.

انتهای‌پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول