اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد قزوین خبر داد

شرکت تیم MRL در مسابقات بین‌المللی آزاد هلند

خبرگزاری فارس: مدیرکل مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: در رشته روباتیک شش مسابقه آزاد در سطح جهان برگزار می‌شود و تیم MRL دانشگاه آزاد قزوین حدود دو هفته آینده در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور هلند شرکت می‌کند.

شرکت تیم MRL در مسابقات بین‌المللی آزاد هلند

مانی شریفی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قزوین، با معرفی کار مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین، اظهار کرد: مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین زیر نظر معاونت پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین فعالیت می‌کند و من از فروردین ماه سال 89 مسئولیت این مراکز را بر عهده گرفتم.

وی افزود: مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین شامل مراکز تحقیقات رباتیک (mrl)، صنعت ساختمان، مکانیک و خودرو، نظری مهندسی صنایع و مدیریت و بهره‌وری است.

مدیرکل مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین عنوان کرد: نخستین مرکز تحقیقاتی که در دانشگاه آزاد قزوین شروع به فعالیت کرد، مرکز تحقیقات روباتیک بود که هشت سال سابقه فعالیت دارد و آخرین آنها هم مرکز تحقیقات نظری مهندسی صنایع است که یک سال از تأسیس این مرکز می‌گذرد.

 

* شرکت تیم MRL قزوین در مسابقات روبوکاپ بین‌المللی آزاد هلند

عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان کرد: در رشته روباتیک شش مسابقه آزاد در سطح جهان برگزار می‌شود که ایران با مجوز فدراسیون جهانی این رشته توانسته چند سالی میزبان این مسابقات باشد و این مسابقات از جمله مسابقات مقدماتی جام جهانی روبوکاپ محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: تیم MRL حدود دو هفته آینده در مسابقات روبوکاپ آزاد کشور هلند شرکت می‌کند.

شریفی اضافه کرد: مرکز تحقیقات روباتیک دانشگاه بعد از بازگشت از مسابقات هلند خود را برای مسابقات جهانی این رشته که امسال در تیر ماه در کشور مکزیک برگزار می‌شود آماده می‌کند.

مدیرکل مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین تصریح کرد: هدف مراکز تحقیقاتی دانشگاه، پرورش دانشجویان، آموزش و کار با دانشجویان نخبه دانشگاهی است به طوری که بتوانند نوآوری های علمی در زمینه‌های مورد فعالیت خودشان داشته باشند.

وی اضافه کرد: مرکز تحقیقاتی روباتیک نخستین بار فقط با یک تیم که تیم روبات امدادگر واقعی بود شروع به کار کرده و در مسابقات شرکت می‌کرد، ولی امسال با بیش از 17 تیم در هفتمین مسابقات روبوکاپ بین‌المللی آزاد ایران شرکت کرد.

شریفی تشریح کرد: مرکز تحقیقاتی روباتیک دانشگاه آزاد اسلامی قزوین با نوآوری‌های علمی در زمینه صنعت روباتیک توانسته است به فن‌آوری‌هایی دست یابد که این فن‌آوری‌ها سبب شده با تیم‌های مطرح جهانی رقابت قابل قبولی داشته باشد.

وی اضافه کرد: مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین در سه بخش اصلی و یک بخش تحقیقات نظری فعالیت دارد که در بخش تحقیقات نظری می‌توان به ایجاد علم نوین یا انتشار مقاله در نشریات معتبر و کنفرانس‌های بین‌المللی اشاره کرد.

شریفی به دیگر فعالیت‌های مراکز تحقیقاتی در زمینه برگزاری و شرکت در مسابقات ملی و بین‌المللی اشاره و خاطر نشان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های این مراکز در بخش مسابقات نمود عینی پیدا می‌کند که مرکز تحقیقات روباتیک در این زمینه در مقایسه با دیگر مراکز پیشگام است و می‌توانیم این مرکز را به عنوان ساختار‌ یافته‌ترین مراکز در تمام ایران بدانیم.

عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین بیان کرد: بحث دیگری که ما دنبال می‌کنیم بحث تجاری‌سازی است که در دست پیگیری است تا دستاوردهایی که چه از نظر علمی و چه از نظر کاربردی به دست می‌آید را بتوانیم در صنایع پیاده‌سازی کنیم و نیز در راه رسیدن به رشد و بهبود صنایع و رسیدن به خودکفایی در برخی صنایع گام مؤثری را برداریم.

شریفی در بخش دیگری از صحبت‌هایش به فعالیت‌های انجام شده مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد قزوین اشاره و افزود: از جمله این فعالیت‌ها آماده‌سازی هفت عنوان کتاب برای چاپ است که دو عنوان از این هفت عنوان تاکنون به چاپ رسیده است، ارائه بیش از 40 عنوان مقاله علمی پژوهشی در مجامع ملی و بین‌المللی و نیز 17 مقاله علمی که در مجلات معتبر بین‌المللی با درجه ISI به چاپ رسیده نیز از دیگر فعالیت‌های این دانشگاه است.

 

* حضور پرافتخار مراکز تحقیقاتی در مسابقات ملی و بین‌المللی سال 90

وی افزود: مرکز تحقیقاتی صنعت ساختمان شرکت در مسابقات جهانی پل ماکارونی که در کشور مجارستان برگزار شد، به مقام سوم تیمی دست یافت و نیز در روز جهانی بتن در مسابقاتی به مناسبات همین روز در سه گرایش شرکت کرده و به دو مقام اولی و یک مقام سومی نایل آمد.

شریفی اضافه کرد: در سومین دوره از مسابقات طراحی خودرو که در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد، تیم خودرو هیبریدی پاراکس این مرکز توانست در دومین حضور خود در این دوره از مسابقات به مقام نخست در کشور برسد.

عضو هئیت علمی دانشگاه آزاد اسلامی قزوین گفت: مسابقه دیگری که مرکز تحقیقات مکانیک در آن حضور داشت می‌توان به مسابقات خودروهای خورشیدی در کشور استرالیا اشاره کرد که تیم خودروی خورشیدی هاوین دانشگاه آزاد قزوین توانست در این مسابقات علی‌رغم کمبود امکانات و نیرو در بخش سرعت در بین 40 تیم شرکت کننده به مقام سیزدهم دست یابد و نیز در مسابقات اصلی به مقام هفدهم دست یافته و شانه به شانه تیمی از دانشگاه MIT قرار گیرد.

وی تصریح کرد: مرکز تحقیقات روباتیک دانشگاه آزاد قزوین در ششمین دوره مسابقات روبوکاپ بین‌المللی آزاد ایران در بسیاری از لیگ‌ها توانست به مقام اولی دست پیدا کند و به عنوان پرافتخارترین تیم شرکت کننده در آن دوره از مسابقات شناخته شود و تیم MRL توانست در لیگ‌های فوتبالیست سایز کوچک و متوسط و نجات و امداد واقعی به عنوان بهترین تیم شرکت کننده در این مسابقات محسوب شود.

تیم MRL در مسابقات جهانی ترکیه در تیر ماه سال 90 توانست به مقام سومی در لیگ روبات فوتبالیست سایز کوچک و دومی روبات امدادگر دست پیدا کند و در بحث شبیه‌سازی نیز به مقام نخست برسد و دیگر مراکز دانشگاه آزاد قزوین نظیر مرکز تحقیقات نظری مهندسی صنایع در مسابقاتی شرکت نکردند.

مدیرکل مراکز تحقیقاتی دانشگاه آزاد قزوین خاطر نشان کرد: امسال مقام معظم رهبری سال 91 را به عنوان سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی معرفی کردند و اهالی دانشگاه نیز از این موضوع بسیار خرسند شدند، زیرا این مهم می‌تواند صنایع را متوجه اهمیت این موضوع کند.

وی تأکید کرد: باید بتوانیم توانایی‌هایمان را با خواسته‌های صنعت منطبق کنیم که بخشی از این مأموریت به دانشگاه‌ها مربوط می‌شود.

شریفی یادآور شد: در دانشگاه مطالعه و کار اجرایی را انجام داده‌ایم و به جایی رسیدیم که توان اجرای نیاز جامعه را داریم و باید توانایی خود را به صنایع ارائه دهیم زیرا صنایع نمی‌توانند صرف اینکه ما در مسابقه‌ای اول شدیم، پروژه‌ای را به ما محول کنند.

شریفی در خاتمه تأکید کرد: امسال که به نام تولید ملی نام‌گذاری شده، می‌توانیم تلاش کنیم تا صنعت ما به عنوان صنعت خودکفای ملی تبدیل شود.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول