اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از 19 تا 25 فروردین برقرار است

نمایشگاهی از تراریوم و بون‌سای در کتابخانه مرکزی اصفهان

خبرگزاری فارس: هنرمند اصفهانی گفت: نمایشگاهی از تراریوم و بون‌سای از 19 تا 25 فروردین در کتابخانه مرکزی اصفهان میزبان علاقه‌مندان به این رشته از باغبانی است.

نمایشگاهی از تراریوم و بون‌سای در کتابخانه مرکزی اصفهان

مسعود قاسمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان درباره نمایشگاه تراریوم و بون‌سای که در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برقرار است، اظهار داشت: تراریوم مجموعه‌ای از گیاهان سازگار است، که در یک ظرف بسته یا مقداری بسته کشت داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تراریوم در واقع یک باغچه و فضای سبز کوچک درون خانه است، تصریح کرد: به این روش می‌توان گیاهانی مانند انارهای تزیینی و به ژاپنی، کاکتوس و گیاهان گوشتی، بنفشه آفریقایی یا بعضی از انواع سرخس‌ها را کشت داد.

این هنرمند اصفهانی که این نمایشگاه را برای بار نخست در استان اصفهان به نمایش گذاشته است، اضافه کرد: یکی از هنرهای بسیار زیبای ژاپنی پرورش درختان به صورت بون‌سای است، این هنر برای هزاران سال در چین رواج داشته و پس از ارتباط فرهنگی بین چین و ژاپن، به ژاپن منتقل شده است.

وی ادامه داد: تفاوت اساسی یک بون‌سای و یک درخت در یک باغ، کوچکی و بزرگی آنها است وگرنه بون‌سای از نظر شکل ظاهری فرق دیگری با درخت طبیعی ندارد.

قاسمی با اشاره به اینکه تعداد 22 عدد درختچه در گلدان‌ را به این روش در نمایشگاه به نمایش گذاشته است، افزود: در این نمایشگاه از درختچه‌های مانند انار زینتی، دو مدل زیتون، شمشاد نعنایی و آمریکایی و موارد دیگر برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

وی در مورد کشت به روش تراریوم نیز بیان داشت: به عنوان ظرف تراریوم،‌ می‌توانید هر چیزی را مانند جام‌های به نسبت بلند مانند‌ آکواریوم، تنگ ماهی را استفاده کرد.

این هنرمند با توضیحی در مورد محیط تراریوم اظهار داشت: پایین‌ترین لایه بستر زهکشی شامل شن یا سنگریزه بسیار درشت برای جلوگیری از اشباع شدن خاک و پوسیدگی از ریشه است، که پس از آن لایه نازکی از زغال استفاده می‌شود.

وی در ادامه افزود: بالاترین لایه خاک مخلوطی از خاک باغچه، ماسه و خاک برگ است و گیاهانی که کوچک، فشرده و رشد آهسته داشته باشند، مناسب‌ترین گزینه برای این روش هستند.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول