اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در شهرستان مرند

بانک‌ها تنها 34 درصد اعتبار اختصاص یافته طرح‌های مشاغل خانگی را پرداخت کردند

خبرگزاری فارس: فرماندار مرند با انتقاد از تعامل بانک‌ها درباره طرح‌های مشاغل خانگی گفت: در سال گذشته در این شهرستان از 50 میلیارد ریال مبلغ اختصاص یافته برای مشاغل خانگی فقط 34 درصد توسط بانک‌های عامل مرند پرداخت شده است.

بانک‌ها تنها 34 درصد اعتبار اختصاص یافته طرح‌های مشاغل خانگی را پرداخت کردند

به گزارش خبرگزاری فارس از مرند بهنام رضوانی بعد از ظهر امروز در جلسه کارگروه اشتغال شهرستان مرند که در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: در راستای حمایت دولت از طرح‌های مشاغل خانگی و ایجاد فرصت‌های شغلی پایدار در جامعه طی سال گذشته 50 میلیارد ریال برای حمایت از طرح‌های مشاغل خانگی اعتبار اختصاص یافته بود که از این مبلغ تاکنون تنها 34 درصد توسط بانک‌های عامل در شهرستان مرند پرداخت شده است.

وی همچنین در ادامه با اشاره به اینکه امسال سال حمایت از کار، تولید ملی و سرمایه ایرانی نامگذاری شده است، از بانک‌های عامل خواست تا در موعد مقرر نسبت به پرداخت بقیه وام‌ها با تعامل و رویکرد مثبت اقدامات لازم را تا موعد وقت مالی سال گذشته انجام دهند.

مرند با 15 هزار دار قالی نمایشگاه دائمی فرش ندارد

رضوانی افزود: شهرستان مرند با داشتن قالیبافان زبده، 15 هزار دار قالی و بیش با 45 هزار نفر قالیباف با قالی‌های معروف و مرغوب از داشتن نمایشگاه دائمی فرش محروم است.

فرماندار شهرستان مرند گفت: همچنین از طرفی سبدبافی‌ و ورنی‌بافی نیز یکی از صنایع دستی این شهرستان بوده که به علت نبود اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این شهرستان باعث گمنامی و صادر نشدن این نوع مشاغل‌ خانگی فعالیت‌کنندگان در این نوع مشاغل را با مشکلاتی مواجه ساخته است.

انتهای پیام/آ30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول