اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جمهور در آستانه دیدار با کوفی‌‌ عنان

تأمین اسلحه برای اخلال در کشوری دیگر، عاقبت خوشی ندارد

خبرگزاری فارس: رئیس جمهور با انتقاد از رفتار برخی از کشورهای منطقه نسبت به یکدیگر گفت: تأمین اسلحه برای اخلال در کشوری دیگر، عاقبت خوشی ندارد.

تأمین اسلحه برای اخلال در کشوری دیگر، عاقبت خوشی ندارد

به گزارش خبرگزاری فارس از جزیره ابوموسی، محمود احمدی‌نژاد ساعتی پیش در جمع مردم این جزیره با بیان اینکه ساکنان ابوموسی عطر مردم ایران را در آب‌های خلیج فارس منتشر کرده‌اند، اظهار داشت: مردم ابوموسی برخوردار از صفت‌های برجسته ملت بزرگ ایران هستند.

وی افزود: کسانی که اهل استقامت و صبر هستند، از اندوه‌ها، ناراحتی‌ها و خستگی‌ها بیمی ندارند.

رئیس جمهور ادامه داد: کسانی که اهل صبر و استقامت نیستند دائماً مجبورند مواضع خود را در برابر دشمنان عوض کنند.

احمدی‌نژاد در بخش دوم سخنان خود گفت: شفافیت و حقانیت نام خلیج فارس بر هیچ کس پوشیده نیست و زیر سؤال بردن و تعدی به این نام بزرگ، همانند خاک پاشیدن به چهره خورشید است.

این مقام مسئول بیان داشت: طبیعی و روشن است که نام‌گذاری‌های تاریخی و طبیعی براساس تاریخ، تمدن‌ها و فرهنگ‌ها صورت گرفته است.

رئیس جمهور با بیان اینکه قدمت تمدن ایران سبب نام‌گذاری خلیج فارس شده است، افزود: وجود حکومت‌های ماندگار، فرهنگ‌ساز، تمدن‌ساز و موحد بودن ملت ایران سبب جهانگیر شدن فرهنگ این ملت شده است.

احمدی‌نژاد ادامه داد: 3 تا 4 هزار سال پیش جز تمدن ایرانی تمدنی وجود نداشته و بعدها نیز تمام دنیا تحت تأثیر فرهنگ ایران قرار گرفته است.

وی در ادامه سخنان خود افزود: یکی از سران کشورهای جنوبی خلیج فارس پیرامون مسائل نام خلیج فارس به من می‌گفت که شما نگران نباشید چرا که خیلی از کسانی که مدعی نام خلیج فارس هستند حتی در کتاب‌های دبستانشان با نام خلیج فارس این دریا را شناخته‌اند و حتی بسیاری دیگر از آنها موقعیت جغرافیایی جزایر را نیز نمی‌دانند.

رئیس جمهور با بیان اینکه ملت ایران پرچم‌دار علم در دنیا بوده و علم خود را در گذشته رایگان در اختیار مردم دنیا قرار داده، افزود: ملت ایران خلیج فارس برای همه امن می‌خواهد.

این مقام مسئول اضافه کرد: بارها گفته‌ام که کشورها باید مواظب باشند که پایگاه‌های نظامی مستکبران در آنها مستقر نشود.

احمدی‌نژاد ادامه داد: از پول نفت کشورهای منطقه برای ضربه‌زدن و تأمین هزینه پایگاه‌های نظامی خود استفاده می‌کنند.

رئیس جمهور تصریح کرد: اگر پول خود را می‌فرستید برای تأمین هزینه‌های سلاح و اخلال در کشوری دیگر بدانید که روزی نیز استکبار به جان خود شماها می‌افتد.

وی اذعان داشت: حکام برخی از کشورهای منطقه فکر نکنند که عزیز دردانه‌های استکبار هستند چرا که به آنها می‌گوییم روزی نیز همین مستکبران به سراغ آنها می‌روند.

رئیس قوه مجریه متذکر شد: کشورهایی که در مملکتشان قانون اساسی و انتخابات درست وجود ندارد به کشوری دیگر می‌گویند که انتخابات آزاد برگزار کنید که باید گفت این گونه کشورها دچار بازی تفرقه بنداز مستکبرین شده‌اند.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول