اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

پژوهشگر و کارشناس برنامه‎های تلویزیون و سینما:

تبلیغات نادرست انسان را منحصر به مادیات می‌کند

خبرگزاری فارس: پژوهشگر و کارشناس برنامه‎های تلویزیون و سینما گفت: تبلیغات نادرست سبب می‌شود تمام تلاش‌های مردم به جای اینکه رویکرد معنوی داشته باشند، منحصر به مادیات شود و اشیاء به جای قرار گرفتن در خدمت زندگی و تفکر مشخص‌کننده جهت تفکر شوند.

تبلیغات نادرست انسان را منحصر به مادیات می‌کند

میترا میررضایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: تبلیغات به معنای اطلاعات درست و مفید در مورد خدمات، کالا و فرهنگ است که می‌تواند سیاستی را ارائه کند و مخاطبان را در ازدحام انتخاب رو به رو یاری کند تا بتوانند با کم‌ترین هزینه درست‌ترین و بهترین انتخاب را داشته باشد که در این صورت امری خیر و خداپسندانه است.

وی افزود: صاحب‌نظران علم تبلیغات معتقدند این امر پیشینه‌ای به قدمت تاریخ و تمدن بشریت دارد، به عنوان مثال در ویرانه‌های مصر باستان نیز آثاری از تبلیغات کشف شده است.

پژوهشگر و کارشناس برنامه‎های تلویزیون و سینما در ادامه بیان داشت: واژه تبلیغات به معنی امروزی‌ از اوایل قرن بیستم رواج یافت و به سیاست و تجارت راه پیدا کرد و بیشتر برای قانع کردن مخاطبان به کار رفت.

وی گفت: از نقطه نظر علمی، تبلیغات مجموعه‌ای از ایده‌ها، ‌مفاهیم، روش‌ها، ابزار و اقداماتی است که برای شناساندن مزایا،‌ منافع، مضرات و ویژگی‌های اشیاء، کالاها، محصولات، خدمات، تجارت، طرح‌ها،‌ پدیده‌ها، افکار، عقاید و نگرش‌ها انجام می‌گیرد.

میررضایی با اشاره به اینکه تبلیغات نباید مانع تفکر صحیح مردم شود، اضافه کرد: تبلیغات گاهی می‌تواند وسیله ایجاد ابهام، ایجاد غبار در فضای انتخاب، ایجاد شک و دودلی در مخاطبان برای انتخاب شود یا به پدیده اشیاء سروری کمک کند.

وی تأکید کرد: در موقعیت‌های متفاوت تبلیغات سبب می‌شود، تمام تلاش‌های مردم به جای این که رویکرد معنوی داشته باشند، منحصر به مادیات شود و اشیاء به جای قرار گرفتن در خدمت زندگی و تفکر، مشخص‌کننده تفکر شوند.

کارشناس برنامه‎های تلویزیون در ادامه با بیان اینکه، تبلیغات نادرست می‌تواند باعث پدیده مصرف‌گرایی شود، تصریح کرد: تبلیغات ناصحیح به ویژه تبلیغات کاذب و ترویج پدیده خرید مورد تأیید صاحبان دین و خرد نیست.

وی بیان داشت: تبلیغات در بی‌طرفانه‌ترین شکل، به معنی ترویج و انتشار ایده یا ایده‌هایی ویژه است، ولی در عمل فرآیندی است که در آن فرد یا سازمان تبلیغات‌کننده تلاش می‌کند تا موازنه قدرت را در حیطه‌های سیاسی، اقتصادی،‌ مردمی به نفع خود تغییر دهد.

میررضایی تصریح کرد: تبلیغات قدرتی هدفمند، آگاهانه است که برای ایجاد نگرش جدید یا تغییر نگرش از طریق ارتباط بین کارگزار تبلیغ و مخاطب اتفاق می‌افتد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول