اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

یک فوق تخصص تغذیه:

استفاده از شیر با بی‌مهری مواجه شده است

خبرگزاری فارس: استاد دانشگاه تهران و فوق تخصص تغذیه گفت: با وجودی که شیر به عنوان مهمترین و سودمندترین ماده غذایی به شمار می‌رود ولی استفاده از آن با بی‌مهری مواجه شده است.

استفاده از شیر با بی‌مهری مواجه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، ثریا نواب‌پور بعد از ظهر امروز پنج‌شنبه در همایش ارزش غذایی شیر در مدارس در ملایر اظهار داشت: شیر به عنوان یکی از غذاهای اصلی برای بدن به شمار می‌رود که متأسفانه مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی افزود: دانش‌آموزان به عنوان پدران و مادران آینده جامعه اگر از هم اکنون به فکر سلامتی خود باشند سلامت آینده جامعه نیز تضمین شده است که خانواده‌ها و مسئولان در این میان نقش مهمی را می‌توانند ایفا کنند.

استاد دانشگاه تهران ابراز داشت: تحقیقات و پژوهش های بسیاری انجام داده‌ام که نتیجه این تحقیقات نشان دهنده این موضوع است که شیر به عنوان مقوی‌ترین غذا می‌تواند تأثیرات بسزایی در روح و جسم داشته باشد.

وی افزود: پزشکان مصرف شیر را به عنوان غذا و داروی مؤثر به بیماران برای بهبودی توصیه می‌کنند و متخصصان تغذیه، شیر را برای جلوگیری از بیمار شدن تجویز می‌کنند.

نواب‌پور گفت: اساسی‌ترین روش برای مشکل سوء تغذیه در کودکان و نوجوانان توجه دادن آنها به مصرف شیر است.

به گفته وی شیر کامل‌ترین و قدیمی‌ترین غذای شناخته شده توسط بشر است که با برخورداری از ترکیبات بالایی چون پروتئین،کلسیم، فسفر و ویتامین‌ها ومواد معدنی نارسایی‌های ناشی از سوء تغذیه را جبران می کند.

این فوق تخصص تغذیه تصریح کرد: شیر از مهمترین و سودمندترین مواد غذایی است که متخصصان تغذیه در همه دنیا بر مصرف آن به ویژه در سنین کودکی و نوجوانی تأکید می کنند.

وی گفت: از آنجا که جمعیت کشور ما جمعیت جوانی است، استفاده از شیر به ویژه برای دانش‌آموزان تندرستی، هوش، تقویت قدرت یادگیری، تفکر و خلاقیت بیشتر را به همراه دارد.

انتهای پیام/س20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول