اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی خبر داد

ساماندهی موسسات مالی در آذربایجان غربی

خبر گزاری فارس: معاون برنامه‌ریزی استاندار آذربایجان غربی گفت: ساماندهی موسسات مالی و غیربانکی امسال در استان به صورت برجسته‌تر انجام می‌شود.

ساماندهی موسسات مالی در آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، غلامرضا دیزج‌نژاد ظهر امروز در نشست اعضای سازمان‌های بازرگانی و صنایع و معادن آذربایجان غربی اظهار داشت: علاوه بر ساماندهی موسسات مالی و غیربانکی، تسریع در حل تمامی مشکلاتی که در زمینه بیمه و بانک‌ها در راه تولید وجود دارد از مهم‌ترین اقدامات در سال جاری است.

وی افزود: اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها یکی از طرح‌های مهم و حیاتی در زمینه اقتصادی محسوب می‌شود چرا که این طرح سبب شد تا مسئولان حوزه اقتصادی کشور با بسیاری از مشکلات و شیوه‌های غلط در این بخش آشنا شده و نسبت به حل آن‌ها اقدامات اساسی انجام دهند.

دیزج‌نژاد ادامه داد: در این زمینه اقدامات و برنامه‌ریزی‌های اساسی صورت گرفته و با هر واحدی که اقدام به گرانفروشی و یا تغییر در قیمت کالا بدون توجه به وضع موجود و صرف سوء‌استفاده انجام دهد برخورد جدی می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه تحریم‌های دشمنان به نفع نظام اقتصادی ایران بوده تصریح کرد: این تحریم‌ها سبب شده تا شکاف‌های موجود در بخش اقتصاد کشور شناسایی و نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

دیزج، سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را مورد اشاره قرار داد و اضافه کرد: استفاده و بهره‌گیری از تولید ملی باید به‌عنوان الگویی فرهنگی در جامعه مطرح شود از این رو برای تحقق شعار امسال، طرح مباحث در قالب فرهنگی ضروری است.

وی ادامه داد: حمایت از تولید یک رابطه دو سویه با کار و سرمایه ایرانی دارد و در صورت حمایت از هر یک از این موارد از دیگری نیز حمایت می‌شود و مسئولان استانی در حوزه اجرایی دارای تجربیات فراوانی در این زمینه هستند و می‌توانند در راستای تولید و حمایت از سرمایه ملی گام‌های مثبتی بردارند.

رئیس سازمان امور اقتصادی و دارایی آذربایجان غربی در این نشست گفت: استفاده از اساتید دانشگاهی و افراد صاحب‌نظر در زمینه اقتصادی برای جلوگیری از شعارزدگی در امر تولید می‌تواند گامی مثبت در این زمینه باشد.

حسین دبیری با بیان اینکه وجود خودباوری در تولیدکنندگان در زمینه تولید با کیفیت و مشابه خارجی می‌تواند زمینه حمایت مردم را فراهم کند بیان کرد: لازم است در راستای پیشرفت تولیدات داخلی ضرورت‌های فرهنگی این موضوع برای مردم تبیین شود و مسائل از دید مردم و تولیدکنندگان مورد بررسی قرار گیرد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان نیز در این جلسه گفت: این استان دارای 6 میلیون تن محصولات کشاورزی در سال گذشته بوده است که تنها 450 هزار تن آن توسط کارخانجات و صنایع تبدیلی جذب شده است.

محمدرضا اصغری با بیان اینکه این رقم بسیار کم بوده و نشان از بهره‌وری پایین در این بخش است، خاطرنشان کرد: بخش کشاورزی در استان نیازمند همکاری بخش خصوصی است تا به اهداف سند چشم‌انداز و شعار امسال دست یابیم.

انتهای پیام/ح20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول