اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون بازرگانی داخلی اردبیل:

ثبت یک میلیارد و 800 میلیون تومان تخلف صنفی در اردبیل

خبرگزاری فارس: معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: با تشکیل سه هزار و 699 پرونده تخلف صنفی، ارزش پرونده‌های تخلفاتی یک میلیارد و800 میلیون تومان برآورد شده است.

ثبت یک میلیارد و 800 میلیون تومان تخلف صنفی در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عباس اسمعیلی صبح امروز در جلسه کمیته تنظیم بازار در اردبیل اظهار داشت: از ابتدای طرح نظارت نوروزی تا 15 فروردین ماه امسال بازرسان ما با همراهی امور صنفی و تعزیرات اقدام به سرکشی 36 هزار و 320 واحد صنفی کرده و در این زمینه با افراد و صنوف متخلف برخورد کرده‌اند.

وی بیشترین آمار ثبت شده را مربوط به افزایش قیمت بی‌رویه و بی‌توجهی به نرخ‌گذاری مناسب کالا اعلام کرد و گفت: ما هرگز به دنبال فرا‌فکنی در موضوع گران‌فروشی و گران شدن اجناس نیستیم بلکه معتقدیم در سه محور فعالیت ما سازماندهی شده است.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل خاطرنشان کرد: قیمت‌هایی که کمیسیون نظارت اعمال می‌شود و سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان تعیین کرده و عرضه می‌کند به همراه وضعیت عرضه و تقاضا از اصلی‌ترین عامل نرخ‌گذاری کالا در بازار است که گاه قیمت‌های عرفی و تضمینی نیز در این امر تاثیر‌گذار هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسمعیلی در ادامه سخنان خود یادآور شد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همسو با سیاست کشوری و طبق سنوات گذشته برنامه‌های مختلفی را در ایام پایانی سال برای به تعادل رساندن قیمت کالا و خدمات انجام داد و با تشکیل جلسات مختلف تنظیم بازار سعی شده نظارت‌ها و برنامه‌ریزی‌ها منطقی بوده تا از افزایش بی‌رویه و غیر‌منطقی کالاها جلوگیری شود.

این مسئول یکی از طرح‌های موفق ایام پایانی سال را تامین میوه شب عید مردم اعم از مرکبات و برخی نیازمندی‌های دیگر توصیف کرد و افزود: امسال دو هزار تن پرتقال و یک هزار و 100 تن سیب قرمز ذخیره‌سازی شده بود که در ایام عید با قیمت مناسب به مردم عرضه شد.

معاون بازرگانی داخلی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در مورد نحوه خرید و ذخیره‌سازی میوه شب عید نیز تصریح کرد: ما از اتحادیه باغداران مازندران پرتقال مورد نیاز و از باغداران مشگین‌شهر سیب مورد نیاز این ایام را سه ماه قبل از پایان سال ذخیره‌سازی کردیم و از 25 اسفند ماه در 45 جایگاه این میوه‌ها عرضه شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، اسمعیلی در پایان سخنان خود اظهار داشت: سازمان صنعت و معدن در جایگاه میوه‌فروش حاضر نشده بلکه سعی کرد با عرضه و تزریق این میوه‌ها به بازار به نیاز متراکم مردم در این ایام پاسخ دهد تا عده‌ای سودجو نتوانند از فرصت پیش آمده برای افزایش قیمت‌ها استفاده کنند.

انتهای پیام/و۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول