اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خواستار شد

لزوم ایجاد توازن در تحولات فرهنگی و تجاری در مناطق آزاد

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: می‌طلبد از این پس در مناطق آزاد هم‌پای توسعه اقتصادی به مقوله فرهنگ نیز توجه ویژه‌ای شود.

لزوم ایجاد توازن در تحولات فرهنگی و تجاری در مناطق آزاد

به گزارش خبرگزاری فارس از قشم، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آیین تودیع و معارفه مدیران فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان، ضمن تأکید بر انجام کارهای بزرگ در حوزه فرهنگ و هنر گفت: متأسفانه در گذشته تنگ‌نظری و بی‌مهری‌ها باعث ایجاد مشکل در بسیاری از پروژه‌ها و برنامه‌ها می‌شد اما هم‌اکنون با ارتقاء دیدگاه فرهنگی مدیران، انجام کارهای بزرگ به راحتی صورت می‌پذیرد.

وی سطح همکاری‌های سازمان منطقه آزاد قشم با حوزه فرهنگ و ارشاد را قابل تحصین دانست و گفت: این همکاری‌های متقابل تاکنون ثمرات بزرگی هم‌چون افتتاح مجتمع فرهنگی تفریحی باغ ایران‌زمین با 62 سوئیت، نمونه‌ای از آن است که می‌تواند الگوی مناسبی برای سایر مناطق آزاد باشد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: این تجربه نخستین بار است که در حوزه فرهنگی مناطق آزاد دیده می‌شود و امیدواریم سایر مناطق آزاد نیز سامان‌دهی فرهنگی را با همکاری وزارت فرهنگ و ارشاد آغاز کنند.

حسینی تصریح کرد: نگاه ما به قشم نگاهی ملی است و نگاهی بخشی نخواهد بود و با توجه به ظرفیت‌های فرهنگی هنری در این جزیره در زمینه‌های مختلف می‌توان گام‌های بزرگی برداشت.

وی خواهان توازن تحولات تجاری و تحولات فرهنگی در جزیره قشم شد و گفت: می‌طلبد از این پس در مناطق آزاد هم‌پای توسعه اقتصادی به مقوله فرهنگ نیز توجه ویژه‌ای شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی کوتاهی در فعالیت‌های فرهنگی را غیرقابل قبول دانست و خاطرنشان کرد: در ابتدای پیروزی انقلاب با توجه به محرومیت‌های شدید و کمبود‌های فراوان شاهد انجام فعالیت‌های فرهنگی در اکثر مناطق ایران و بالاخص روستاها بودیم و امروزه با توجه به وجود امکانات گسترده و زیرساخت‌های مناسب این رویکرد فرهنگی باید افزایش چشمگیری داشته باشد.

در پایان از وحید امیری تشکر و حجت‌الاسلام و المسلمین علی ملانوری به عنوان مدیر ویژه فرهنگ و ارشاد اسلامی در شهرستان قشم منصوب شد.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول