اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش:

ساماندهی مبالغ جمع‌آوری شده زکات امری ضروری است

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) آبپخش گفت: ساماندهی مبالغ جمع‌آوری شده زکات امری ضروری است.

ساماندهی مبالغ جمع‌آوری شده زکات امری ضروری است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش علی‌اکبر جوکار شامگاه چهارشنبه در همایش زکات در میاندشت اظهار داشت: مردم آبپخش مردمی مؤمن، متعهد و ولایتمدار بوده و همواره در عمل به فرامین و دستورات الهی تلاشی مضاعف داشته‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش آبپخش تصریح کرد: مردم این بخش از دیرباز حضوری فعال و تلاشی پررنگ در پرداخت زکات و عمل به این سنت حسنه الهی داشته‌اند و آنچه ستاد احیاء زکات بخش در سال‌های اخیر دنبال می‌کند ساماندهی مبالغ جمع‌آوری زکات برای برخورداری از امتیازات و مزایای آن است.

جوکار ابراز داشت: فعالیت‌های تبلیغاتی فراوانی در سال‌های اخیر به منظور ترویج و نهادینه کردن این سنت حسنه الهی در جامعه صورت گرفته و افزایش مشارکت مردم در زمینه پرداخت زکات را به دنبال داشته است.

وی با اشاره به استفاده از نیروهای جوان در زمینه تبلیغ زکات در سطح بخش اضافه کرد: در دو سال گذشته بهره‌گیری از توان و ظرفیت جوانان بخش آبپخش در ترویج فرهنگ زکات از رویکردهای مهم ستاد احیاء زکات بخش آبپخش بوده و در این زمینه موفقیت‌های بسیاری به دست آورده‌ایم.

این مسئول بیان داشت: زکات مال، بخشی از حقوق اقشار نیازمند و آسیب‌پذیر جامعه است که خداوند متعال در مال اقشار مرفه و ثروتمند جامعه قرار داده و ایشان با پرداخت این سهم می‌توانند به رفع پدیده فقر مالی در جوامع انسانی کمک شایانی کنند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) بخش آبپخش عنوان کرد: عمران و آبادانی مراکز پرداخت‌کننده زکات از مسائلی است که ستاد زکات کشور با پرداخت معادل مورد توجه قرار داده و در این زمینه در چند سال گذشته اقدامات ارزشمندی در این راستا صورت گرفته است.

جوکار با تاکید بر اینکه استفاده از اعتبار معادل مربوط به پروژه‌هایی است که اعتبارات دولتی ندارند گفت: ساخت جاده‌های بین مزارع، حسینیه‌ها، مساجد و خانه‌های قرآن از موارد استفاده اعتبارات معادل زکات است که مورد استقبال مردم بخش آبپخش نیز واقع شده است.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول