اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه آبپخش:

پرداخت زکات زمینه‌ساز افزایش مال انسان‌ها است

خبرگزاری فارس: امام جمعه آبپخش گفت: پرداخت زکات زمینه‌ساز افزایش مال انسان‌ها است.

پرداخت زکات زمینه‌ساز افزایش مال انسان‌ها است

به گزارش خبرگزاری فارس از آبپخش حجت‌الاسلام خداداد رضایی در همایش زکات در  میاندشت اظهار داشت: فلاح و رستگاری در دنیا و آخرت از مهم‌ترین اهدافی است که تمامی افراد در انجام وظایف خود به آن توجه دارند و برای دستیابی به آن تلاش می‌کنند.

امام جمعه آبپخش بیان داشت: توجه به دستورات الهی و تلاش برای عمل به این دستورات از مسائلی است که زمینه‌ساز فلاح و رستگاری انسان‌ها در دنیا و آخرت می‌شود و ما در تمامی لحظات عمر خود باید بر این امر مهم توجه داشته باشیم.

رضایی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین اهدافی که در برگزاری همایش‌های زکات در جامعه دنبال می‌شود فرهنگ‌سازی و تلاش برای ترویج این فریضه مهم الهی در جامعه است و بحمدالله در سال‌های اخیر در بخش آبپخش پیشرفت بسیار خوبی را در این زمینه شاهد بوده‌ایم.

وی افزود: اجرای فرامین و دستورات حضرت باری تعالی همیشه با دشواری‌ها و سختی‌هایی برای ما انسان‌ها همراه است که باید این سختی‌ها را با جان و دل پذیرا باشیم.

رئیس ستاد احیا زکات بخش آبپخش ابراز داشت: انسان با پرداخت زکات باید از بخشی از مال و ثروت خود چشم‌پوشی کند و تعلقات دنیوی را نادیده بگیرد و آنچه در عمل به این وظیفه الهی در دل انسان خشنودی می‌آفریند احساس رضایت خالق و محبوب است.

رضایی عنوان کرد: در برخی احادیث و روایات دلبستگی به مال دنیا و تعلقات دنیوی عامل کافر از دنیا رفتن انسان‌ها معرفی شده و پرداخت زکات که خداوند ما را به انجام آن مکلف کرده تمرینی برای دل کندن از تعلقات دنیوی است و ما باید با تمام وجود در این مسیر گام برداریم.

امام جمعه آبپخش تاکید کرد: تصوری غلط است که بعضی‌ها می‌گویند با پرداخت زکات از مال انسان‌ها کاسته می‌شود بلکه باید به این نکته توجه داشته باشیم که پرداخت زکات زمینه‌ساز ازدیاد مال انسان‌هاست و این نکته صراحتا در قرآن کریم بیان شده است.

انتهای پیام/ح20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول