اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

جسد مارگیر از دره مارهای خرم‌دره بیرون آورده شد

پزشک قانونی: علت مرگ مارگیر سکته قلبی بوده است

خبرگزاری فارس: رئیس اداره حفاظت محیط زیست ابهر گفت: از سوی پزشک قانونی علت مرگ مارگیر سکته اعلام شده است.

پزشک قانونی: علت مرگ مارگیر سکته قلبی بوده است

سعید حقیقی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان، اظهار کرد: با خارج کردن جسد پیرمرد 82 ساله خرم دره‌ای جزئیات جدیدی از این حادثه از سوی پزشک قانونی اعلام شده است.

وی با بیان اینکه علی پیرمرد 82 ساله که عصر پریروز در منطقه خراسان‌لوی روستای ویسان برای مارگیری حضور یافته بود، عصر دیروز پس از چند بار مارگیری ناپدید شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست ابهر با اشاره به اینکه با ناپدید شدن این مارگیر به پلیس 110 گزارش می‌شود، یادآور شد: با حضور نیروهای امداد و نجات، نیروی انتظامی و محیط زیست جسد این مارگیر امروز از منطقه خارج و به پزشکی قانونی منتقل شد.

وی با بیان اینکه آثار جراحات ناشی از مار گزیدگی در این فرد مشاهده نشده است، یادآور شد: از سوی پزشکی قانونی علت مرگ سکته قلبی عنوان شده است.

حقیقی با اشاره به اینکه این فرد سابقه مارگیری داشته و از مارگیران ماهر محسوب می‌شود، یادآور شد: احتمالا مارهای این پیرمرد از سوی انستیتو خریداری شده است.

 

*منطقه شکار ممنوع خراسان‌لو

منطقه شکار ممنوع خراسان‌لو در چهار کیلومتری شمال جاده اتوبان قزوین- زنجان واقع است.

از 25 کیلومتری شمال‌‌غربی شهرستان ابهر آغاز و تا حدود 30 کیلومتری شرق ابهر ادامه داشته و با منطقه حفاظت ‌‌شده با شکل در مرز استان قزوین همجوار است.

این منطقه از نظر موقعیت جغرافیایی در بین 49 درجه و 5 دقیقه تا 49 درجه و 33 دقیقه طول شرقی و 36 درجه  و شش دقیقه تا 36 درجه و 26 دقیقه عرض شمالی واقع شده است.

مساحت این منطقه حدود 70 هزار هکتار است که کوهستانی بوده و از نظر اقلیمی دارای زمستان‌‌های خیلی سرد و تابستان خنک است.

منطقه شکار ممنوع خراسان‌لو بـه دلیل قرار گـرفتن در موقعیت گذرگاهی و تابستان‌گذرانی قوچ و میش ارمنی کـه از منطقـه حفاظت شـده بـاشکـل بـه ایـن منطقه مهاجرت می‌‌کنند از دیـربـاز مـورد تـوجه و حفاظت اداره حفاظت محیط ‌‌زیـست شهرستـان ابهر در استان زنجان قرار داشتـه است و بـه همیـن دلیـل از تـاریـخ یک مردادماه سال 75 بـه مدت پنج سال بـه استناد بند (و) ماده 6 قـانـون حفاظت و بهسازی محیط ‌‌زیست بـه عنوان منطقه شکار ممنوع اعلام و به موجب آگهی مربوطه در روزنامه رسمی کشور هر گونه شکار و تیراندازی در آن از تاریخ اول مرداد سال 75 به مدت پنج سال ممنوع اعلام شده است.

گفتنی است: بخش شمالی این منطقه در امتداد سلسله جبال قافلانکوه با جهت شرقی بـه غربـی کـه دامنه آن بخشی از دشت ابهر را احاطه کرده ‌‌است، در انتها بـه اتوبان زنجان-قـزویـن ختم می‌‌شود.

پــوشش گیاهی منطقه شکار ممنوع خراسان‌لو بـه طـور عمـده از بخش رویشی ایران- تورانی تشکیل شده است که در آن 9 تیپ گیاهی قابل مشاهده است.

در نـواحی کوهستانی و مرتفع قسمت شمال و شمال‌‌غربی ایـن منطقه، تیپ‌‌های گیاهی نسبت به سایر نقاط از پـوشش متراکم‌‌تری برخوردار بوده ولی در نـواحی جنوب و جنوب شرقی، تیپ‌‌های گیاهی از تراکم کمتری برخوردار است.

انتهای پیام/س10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول