اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اهواز:

رشته طب سالمندی در دانشگاه جندی شاپور راه‌اندازی می‌شود

خبرگزاری فارس: معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز از پیگیری برای راه‌اندازی رشته طب سالمندی در این دانشگاه جامع منطقه جنوب و جنوب غرب خبر داد.

رشته طب سالمندی در دانشگاه جندی شاپور راه‌اندازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، محمد علوی پیش از ظهر امروز در همایش روز جهانی بهداشت به مناسبت هفته سلامت در تالار شهدای دانشگاه علوم پزشکی اظهار کرد: وزیر بهداشت اخیراً از راه‌اندازی رشته طب سالمندی خبر داده و دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور در تلاش است تا هر چه سریع‌تر این رشته دانشگاهی را تأسیس و راه‌‌اندازی کند.

وی با اشاره به افزایش جمعیت سالمندان در کشورهای در حال توسعه، گفت: براساس تخمین سازمان بهداشت جهانی تا سه سال آینده جمعیت سالمندان 10 درصد کل جمعیت خواهد شد.

این مقام مسئول یادآور شد: افراد سالمند درصد بالایی از بیماران قلبی و عروقی، دیابتی، دارای مشکلات حرکتی و ... را تشکیل می‌دهند که البته مستعد ابتلا به بسیاری بیماری‌ها هم هستند و این مسائل می‌طلبد که سیستم‌های بهداشتی در همه زمینه‌‌ها خود را آماده کنند و کارشناسان و پزشکان طب سالمندی در این زمینه تربیت شوند.

علوی تأکید کرد: باید محیط زندگی برای سالمندان ایمن و سالم و از استانداردهای لازم برخوردار شود تا این دوران را با سلامتی و کمترین مشکل سپری کنند.

وی گفت: مراقبت‌های بهداشتی ویژه سالمندان باید متناسب با آنها و بافت جمعیتی و منطقه سکونت ارائه شود.

معاون آموزشی دانشگاه جندی شاپور اهواز از جمله برنامه‌های مهم و در اولویت را توجه به مسئله تغذیه سالمندان دانست و افزود: علاوه بر این، موضوع دردهای ناشی از آرتروز که باعث زمین گیر شدن سالمندان می‌شود و حمایت روانی و توجه به بهداشت روان از دیگر مواردی است که برای انجام آنها در سال 91 از سوی دانشگاه علوم پزشکی برنامه ریزی شده است.

علوی تأکید کرد: الزاماً اجرای همه این برنامه‌ها به عهده بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی نیست و همه باید برای بهداشت تلاش کنند.

انتهای پیام/خ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول