اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل

در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قاهره عنوان شد

واکنش جنبش 6 آوریل به نامزدی عمر سلیمان: آماده جنگ می‌شویم

خبرگزاری فارس: دبیرکل جنبش انقلابی 6 آوریل مصر تأکید کرد به محض آنکه عمر سلیمان حکومت را در دست بگیرد، گزینه مبارزه مسلحانه از سوی جریان‌های انقلابی مطرح خواهد بود، چراکه او قصد دارد تمام انقلابیان مخالف خود را نابود کند.

واکنش جنبش 6 آوریل به نامزدی عمر سلیمان: آماده جنگ می‌شویم

"احمد ماهر" از فعالان صحنه سیاسی مصر و دبیرکل جنبش انقلابی 6 آوریل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در قاهره، اظهار داشت: به محض آنکه عمر سلیمان حکومت را در دست بگیرد، گزینه مبارزه مسلحانه از سوی جریان های انقلابی مطرح خواهد بود، چراکه او قصد دارد تمام انقلابیان مخالف خود را نابود کند.

وی با تاکید بر اینکه پیروزی سلیمان تنها با ایجاد فشار بر انقلابیان ممکن است، بیان کرد: ما با تمام توان دربرابر هر کس و هر جریانی بخواهد رژیم گذشته را به قدرت بازگرداند ایستاده ایم و جنبش 6 آوریل برای جنگ آمادگی کامل دارد.

احمد ماهر تصمیم گیری سرلشگر عمر سلیمان ، معاون رئیس جمهور مخلوع مصر جهت نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را نوعی ریشخند و مسخره انقلابیان توصیف کرد و موافقت با آن را به منزله دعوت برای ریختن خون انقلابیان دانست.

این فعال سیاسی ، فضای کنونی را نشانه و علامت بروز ناآرامی های بزرگ در آینده مصر قلمداد کرد و از نامزدی عمر سلیمان و نیز شیطنت های شورای نظامی جهت ایجاد چند دستگی در میان انقلابیان ، به عنوان نمونه‌ای از آن یاد کرد.

وی در پایان اظهار داشت: جنبش 6 آوریل تمام توان خود را در دوره پیش رو، جهت ایجاد اتحاد میان گروه های انقلابی به کار خواهد گرفت.

 

نامزدی عمر سلیمان در انتخابات ریاست جمهوری مصر خشم بسیاری از مردم مصر و شخصیت‌های سیاسی و مذهبی و حزبی این کشور را برانگیخته است.

 

عمر سلیمان، معاون حسنی مبارک، دیکتاتور مخلوع مصر و از افراد بسیار نزدیک و امین وی به شمار می‌آمد، بگونه‌ای که وقتی در مخمصه کناره‌گیری  از قدرت در جریان انقلاب 25 فوریه مردم مصر گرفتار آمد، سلیمان را به عنوان معاون خود معرفی کرد.

 

عمر سلیمان، رئیس سازمان اطلاعات امنیت و اطلاعات مبارک دارای روابط نزدیکی با سازمان اطلاعات و جاسوسی رژیم صهیونیستی "موساد" و سازمان اطلاعات و جاسوسی آمریکا "سیا" بود.

 

این در حالی است که مقامات رژیم صهیونیستی با تمجید از نامزدی عمر سلیمان از وی به عنوان گزینه بسیار مناسب و مورد قبول این رژیم یاد کردند.

انتهای پیام/ق

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول