اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

بین الملل  /  آفریقا

آخرین خبرها از نام‌نویسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری مصر

آخرین روز نام‌نویسی از نامزدها/"عمر سلیمان" بالاخره نام‌نویسی کرد

خبرگزاری فارس: امروز آخرین مهلت نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر، نام‌نویسی عمر سلیمان و محمد المرسی، تایید صلاحیت 16 نامزد و معرفی نامزد مشترک توسط سفلی‌ها آخرین خبرها از نام‌نویسی نامزدهای انتخابات مصر است.

آخرین روز نام‌نویسی از نامزدها/"عمر سلیمان" بالاخره نام‌نویسی کرد

 به گزارش فارس، کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر در حالی‌که پیش از این سی ژوئن را زمان پایان نام‌نویسی نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرده بود، با 8 روز تمدید مهلت امروز را آخرین روز نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری این کشور اعلام کرد.

- تایید صلاحیت 16 نامزد

بر اساس اعلام کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر از میان بیش از 3 هزار نفری که برای نامزدی در این انتخابات نام نویسی کرده بودند، تاکنون صلاحیت 16 نفر برای کاندیداتوری در این انتخابات تایید شده و آنها رسما اجازه دارند، بر اساس تاریخ اعلام شده تبلیغات انتخاباتی خود را برای رقابت در این انتخابات آغاز کنند.

- وضعیت مبهم ابو اسماعیل

"حازم صلاح ابواسماعیل"، نامزد حزب سلفی "النور" شب گذشته پاسخ استعلام کمیته عالی انتخابات این کشور توسط وزارت خارجه آمریکا برای احراز تابعیت آمریکایی مادر وی را جعلی دانست.

کمیته عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر پیشتر در بیانیه‌ای اعلام کرده بود که مادر حازم ابو اسماعیل از سال 2006 میلادی دارای تابعیت آمریکایی بوده و براساس قانون اساسی مصر وی شرایط لازم برای شرکت در انتخابات ریاست جمهوری مصر را ندارد و منابع آگاه در این کمیته از آمادگی مسئولان این کمیته جهت برکناری حازم ابو اسماعیل خبر دادند.

- عبد الله الاشعل نامزد حزب سلفی الاصاله شد

حزب سلفی "الاصاله" مصر امروز "عبد الله الاشعل"، معاون سابق وزیر خارجه این کشور را به عنوان نماینده این حزب در انتخابات ریاست جمهوری معرفی کرد.

- صفت حجازی نامزد حزب اسلامگرای ساخت و توسعه شد

حزب اسلامگرای "ساخت و توسعه" مصر امروز "صفوت حجازی"، عضو برجسته این حزب را برای نامزدی انتخابات ریاست جمهوری این کشور معرفی کرد.

- نام‌نویسی محمد المرسی

در آخرین روز از نام‌نویسی نامزدهای انتخابات ریاست‌جمهوری مصر "محمد المرسی"، رئیس حزب آزادی و عدالت، شاخه سیاسی جماعت اخوان المسلمون برای شرکت در این انتخابات نام‌نویسی کرد.

نام‌نویسی المرسی به این جهت صورت گرفت که "خیرت الشاطر"، نامزد کنونی این جماعت در انتخابات ریاست جمهوری مصر در سال 2008 به دلیل شرکت در تظاهرات ضد حکومتی اخوان المسلمون به پنج سال حبس از سوی رژیم حسنی مبارک محکوم شد و احتمال می‌رود، به دلیل ناتمام ماندن حکم حبس خود تا سال 2013 اجازه شرکت در انتخابات را پیدا نکند.

- سلفی‌های در اندیشه نامزد مشترک

"نادر البکار"، سخنگوی رسمی حزب سفلی النور اعلام کرد که پس از پایان نام‌نویسی از نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری با همفکری با دیگر جریان‌های اسلام‌گرا از جمله سلفی‌ها، اصلاح و ارشاد و جماعت اسلامی اقدام به معرفی نامزدی منتخب خواهیم کرد.

- سرانجام عمر سلیمان نام‌نویسی کرد

سرانجام پس از کش و قوس‌های فراوان "عمر سلیمان"، دست راست حسنی مبارک، رئیس جمهور مخلوع مصر و رئیس سابق سازمان اطلاعات و امنیت مصر در انتخابات ریاست جمهوری این کشور نام‌نویسی کرد.

نام‌نویسی از عمر سلیمان در میان تدابیر شدید امنیتی انجام شد که در مقر کمتیه عالی انتخابات ریاست جمهوری مصر و اطراف آن اتخاذ شده بود و بالطبع این مشارکت با اعتراض‌ها و مخالفت‌های بسیار مردمی و حزبی و سیاسی و انقلابی در مصر همراه بود و بسیاری او را نامزد و نماینده شورای عالی نظامی حاکم بر مصر در این انتخابات بیان کردند.

- ممدوح قطب نامزد حزب تمدن شد

حزب "تمدن" مصر سرلشکر"محمد ممدوح حلمی قطب"، مدیرکل سابق سازمان اطلاعات مصر را به عنوان نامزدی رسمی این حزب در انتخابات ریاست جمهوری مصر معرفی کرد.

انتهای پیام/++

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول