اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس جهاد کشاورزی بیله‌سوار:

کلزاکاران بیله‌سواری حمایت می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس جهاد کشاورزی بیله‌سوار گفت: در راستای افزایش سطح زیر کشت و راندمان تولید کلزا، کشاورزان و زارعان این محصول حمایت می‌شوند.

کلزاکاران بیله‌سواری حمایت می‌شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حمزه میرزایی صبح امروز در بازدید از مزارع کشت کلزا و عملیات برداشت این محصول در بیله‌سوار اظهار داشت: امسال با در اختیار گذاشتن نهاده‌های کشاورزی به ویژه بذر کلزا کشاورزان را به کشت این محصول ترغیب و تشویق کردیم به طوری که 3 هزار و 500 هکتار از اراضی زراعی این شهرستان زیر کشت کلزا بود.

وی خاطرنشان کرد: برای سال زراعی جاری 25 تن بذر کلزا برای کشت بین زارعان منطقه توزیع شده بود و علاوه بر بذر مقدار 450 تن کود فسفاته و 150 تن کود اوره  نیز بین کلزاکاران توزیع شده است.

رئیس جهاد کشاورزی بیله‌سوار در ادامه از افزایش دو برابری سطح زیرکشت کلزا در این شهرستان نسبت به سال زراعی گذشته خبر داد.

این مسئول با اشاره به برداشت دو تن کلزا از هر هکتار، پیش‌بینی کرد: امسال 7 هزار تن کلزا در این شهرستان برداشت و به کارخانه‌های مورد نیاز روغن‌کشی تحویل داده شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میرزایی در پایان ابراز داشت: با توجه به اینکه کشت متناوب در مزارع زراعتی کلزا نقش مهمی در افزایش راندمان تولید و کاهش آفات و بیماری زمین زراعتی دارد، استقبال کلزاکاران به افزایش سطح زیر کشت چشمگیرتر شده است.

انتهای پیام/صا30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول