اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی خبر داد

راه‌اندازی پایگاه داوطلبی در مساجد خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از راه‌اندازی پایگاه‌های داوطلبی در مساجد این استان خبر داد.

راه‌اندازی پایگاه داوطلبی در مساجد خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از بیرجند، محمدرحیم شهریاری صبح امروز در جمع مسئولان خراسان‌جنوبی اظهار داشت: 10 پایگاه در مساجد خراسان‌جنوبی راه‌اندازی خواهد شد تا ارائه خدمات به مردم را آسان‌تر کند.

* بهره‌مندی 763 هزار نفر از خدمات ایستگاه‌های راهنمای مسافران خراسان‌جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی با اشاره به طرح نوروزی جمعیت هلال‌احمر استان گفت: طرح ملی راهنمای مسافران نوروزی از 25 اسفندماه تا 15 فروردین در 20 پایگاه ثابت و سیار راهنمای مسافران در ورودی شهرهای استان اجرا شد.

شهریاری افزود: در این راستا 763 هزار مسافر با مراجعه به این ایستگاه‌ها از خدمات بروشور آموزشی، کتابچه راهنمای مسافران نوروزی، نقشه راه‌های استان و کیف امدادی کمری بهره‌مند شدند.

وی یادآور شد: در طرح امداد و نجات نوروزی 15 پایگاه ثابت و سیار با 103 تیم عملیاتی 69 حادثه را پوشش دادند.

*حوادث جاده‌ای بیشترین حوادث در نوروز را به خود اختصاص دادند

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی گفت: حوادث جاده‌ای با 41 مورد بیشترین تعداد حوادث را به خود اختصاص داد و بقیه سوانح شامل امدادرسانی در طوفان، حوادث شهری و کوهستان بوده است.

شهریاری تصریح کرد: در حوادث نوروزی 30 نفر سرپایی درمان و 36 نفر نیز به مرکز درمانی و بیمارستانی انتقال یافتند و 6 هزار و 444 خانوار حادثه دیده از خدمات امدادگران بهره‌مند شدند.

*تأسیس کانون بشردوستان جوان در شهرستان‌های استان

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی از تأسیس کانون بشردوستان جوان در کانون‌های اصلاح و تربیت در شهرستان‌های بیرجند، قاینات و فردوس و بندهای جوانان در گروه سنی 18 تا 24 سال خبر داد.

شهریاری گفت: تفاهم‌نامه این طرح با اداره کل زندان‌ها و اقدامات تامینی استان منعقد شده و از هفته هلال احمر اجرایی می‌شود تا در آن جوانان آموزش‌ مهارت‌های زندگی و امدادی را فرا گیرند.

*افزایش تعداد کانون‌های جوانان جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی به افزایش تعداد کانون‌های جوانان این جمعیت از 185 به 404 کانون در سال گذشته اشاره کرد و ادامه داد: در بخش آموزش عمومی و همگانی نیز شاهد 150 درصد رشد آموزش‌ها در سال 90 نسبت به سال 89 هستیم.

شهریاری از رخ دادن طوفان شن در اواخر سال گذشته در سطح استان خبر داد و گفت: در این راستا 45 هزار و 700 نفر در مساجد، هیئت‌ها و اماکن عمومی به همت هلال‌احمر خراسان‌جنوبی اسکان داده شدند.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول