اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

صفارهرندی:

هیچ حرکتی نباید سبب توقف عدالت در کشور شود

خبرگزاری فارس: عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شعار دولت دهه 80 عدالت‌محوری بود و مدیر این شعار مهم رهبر معظم انقلاب بودند و برای تحقق عدالت، هیچ حرکتی نباید آن را متوقف کند.

هیچ حرکتی نباید سبب توقف عدالت در کشور شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ملایر، محمدحسین صفارهرندی در همایش موقعیت بدر و خیبر با موضوع دهه پیشرفت، عدالت، چالش‌ها و حرکت‌ها با اشاره به اینکه کشور ایران از ده‌ها سال قبل از انقلاب به طرق مختلف مورد تهاجم بیگانگان قرار گرفته است، اظهار داشت: در هر کدام از این تهاجمات بخشی از خاک کشورمان به دست بیگانگان افتاد اما با گذشت 33 سال از پیروزی انقلاب اسلامی مردم کشورمان بسیاری از چالش‌ها و مشکلات را پشت سر گذاشته‌اند.

وی افزود: هنوز مدت زمان زیادی از پیروزی انقلاب نگذشته بود که دشمنان با پشتیبانی استکبار، جنگی نابرابر را علیه ملت ما آغاز کردند و هشت سال کشورمان در برابر این تهاجم دوام آورد و دیگر اجازه ندادیم یک وجب از این خاک به دست دشمن بیفتد.

وزیر سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی به موقعیت داخلی و خارجی کشورمان در هشت سال جنگ تحمیلی اشاره کرد و گفت: با وجود این مشکلات فراوان و تحریم ایران استقامت مردم با مدیریت و رهبری امام(ره) جای تحسین دارد و نباید توقع زیادی داشت که در همان سال‌ها کشورمان به پیشرفت و شکوفایی می‌رسید.

وی به بیانات امام راحل(ره) در آن زمان اشاره کرد و ادامه داد: امام به رزمندگان خط می‌دادند و مردم را به سازندگی و مقاومت فرا می‌خواندند و فرمودند باید کشور را طوری بسازید که تمام کشورهای دنیا حسرت چنین کشوری را داشته باشند و آبادانی و ساخت و ساز در این کشور صدور انقلاب باشد.

صفارهرندی در ادامه به موقعیت رهبر انقلاب بعد از امام خمینی(ره) اشاره کرد و گفت: امام با درایت و هوشیاری شخصیتی را برای بعد از خودشان انتخاب کردند که می‌دانستند در برابر دشمنان نظام مقاومت می‌کند و در برابر تمام هجمه‌های داخلی و خارجی کم نمی‌آورد و خبرگان نیز از این انتخاب استقبال کرد و مقام معظم رهبری را به عنوان رهبر ملت برگزید.

وی به رنج‌های رهبر انقلاب طی سال‌های بعد از امام اشاره کرد و افزود: رهبر ثانی به تبع مشکلات و مصائب بیشتری از رهبر نخست دارد و از ابتدای عالم و به وضوح در تاریخ شاهد این امر بوده‌ایم چرا که رهبران نخست خود به پا خاسته و با تلاش کسانی که در کنارشان بوده‌اند قیام کرده‌اند اما رهبران ثانی به عنوان شاگردان رهبران نخست از بین چندین نفر انتخاب شده‌اند و در بسیاری از مواقع حسادت اطرافیان را بر انگیخته‌اند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام به جایگاه والای ولایت فقیه اشاره کرد و عنوان داشت: در دهه گذشته بسیاری از افراد خودفروخته با تلاش غرب سعی کردند حاکمیتی دو گانه را در کشور جا بیندازند و این دهه بعد از جنگ تحمیلی بود و به جای این که سرمایه‌ها، فرصت‌ها و اوقات صرف ساختن کشور و آبادانی شود صرف چیزهای دیگر شد که این برای ملت ایران بسیار دردناک و رنج‌آور بود.

وی به اوضاع داخلی و نابسامانی اقتصادی کشور در دهه بعد از جنگ اشاره کرد و بیان داشت: وجود تورم، نادیده گرفتن عدالت و بی‌توجهی به خواسته‌های مردم در دهه قبل از سال 80 اعتراضات زیادی را بر جا گذاشت و این در حالی بود که مردم توقع داشتند کسی که انتخاب کرده‌اند مشکلات کشور را حل کند چرا که با این شعار به میدان آمده بود.

صفارهرندی به روش‌های غلط و اشتباه برخی مسئولان و به قول خودشان اصلاح‌طلبان در دهه قبل از 80 اشاره کرد و یادآور شد: آنها با این روش‌های غلط بسیاری از باورها و ارزش‌های انقلاب را زیر پا گذاشتند و کشور را دچار مشکلات فراوانی کردند و در واقع آنها کسانی بودند که از مسیر حق منحرف شده بودند.

وی در ادامه با اشاره به دولت دهه 80 تصریح کرد: بعد از این چالش‌ها این دوره، دوره بازگشت سرافرازانه به اوایل انقلاب بود و مردم احساس کردند اگر به روزهای اول انقلاب بازگردند و ارزش‌ها را احیا کنند دنیای بهتری خواهند داشت و این دولت همان چیزی بود که مردم می‌خواستند و کسانی که در این دوره برنامه‌ریزی کردند مردم را از انتخاب درست منحرف کنند گرد و غبارشان نشست و متوجه شدند که ملت به سمت آنها نبوده است.

این کارشناس مسائل سیاسی با بیان این که هنوز مشکلات زیادی در کشور وجود دارد، خاطرنشان کرد: همه مشکلات حل نشده است اما در این دولت مردم شتاب بیشتر مسئولان را در خدمت‌رسانی و عمران و آبادانی به وضوح شاهد بودند و این روند ادامه دارد.

وی افزود: شعار دولت دهه 80 عدالت‌محوری بود و مدیر این شعار مهم رهبر معظم انقلاب بودند و برای تحقق عدالت، هیچ حرکتی نباید آن را متوقف کند و همه به این دولت افتخار می‌کنیم چرا که در آن شاهد پیشرفت‌های مختلف علم و فن‌آوری و علوم فضایی و ساخت موشک‌ها و ماهواره‌ها و... بوده‌ایم.

صفارهرندی در ادامه به طرح بزرگ هدفمندی یارانه‌ها اشاره کرد و گفت: خیلی‌ها در دوره‌های پیش می‌خواستند این طرح را اجرایی کنند اما این جسارت نصیب دولت نهم شد و پولی که به مردم داده می‌شود با مدیریت خود مردم صرف هزینه‌ها و مصارف خانواده‌ها می‌شود و مردم نیز از آن استقبال کرده‌اند.

وی یکی از مشکلات عمده در دولت را عدم اختصاص یارانه به بخش صنعت و کشاورزی دانست و گفت: دولت باید برای این مقوله نیز برنامه‌ریزی داشته باشد و رضایت تولیدکنندگان صنعت و کشاورزی را نیز جلب کند چرا که این دو مقوله نقش اساسی در اقتصاد کشور دارند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش به شعار امسال اشاره کرد و افزود: در کنار همه کارها باید به تولید توجه بیشتری شود و برای سالم‌سازی وضعیت کشور باید در نظام توزیع و نظام تولید و نظام مالیاتی کشور تجدید نظر و برنامه‌ریزی مدون انجام گیرد و برای رسیدن به این مقوله‌ها باید تولیدات را در داخل گسترش دهیم.

انتهای پیام/خ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول