اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار اردبیل:

کاهش 40 درصدی تصادفات بیانگر ارتقای فرهنگ ترافیک است

خبرگزاری فارس: فرماندار اردبیل گفت: کاهش 40 درصدی تصادفات درون و برون شهری استان در ایام نوروز بیانگر ارتقای فرهنگ ترافیک مردم است.

کاهش 40 درصدی تصادفات بیانگر ارتقای فرهنگ ترافیک است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، یوسف اکبری شامگاه سه‌‌شنبه در جلسه کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان اردبیل اظهار داشت: مردم ما در سال‌های اخیر آگاهی کامل و کافی از فرهنگ ترافیک یافته و امروز دیگر به آن حد از دانایی رسیده‌اند که رفته رفته شاهد کاهش ترافیک و تصادفات باشیم.

وی با یادآوری اینکه استان اردبیل کماکان در جلب و جذب گردشگران و مسافران موفق عمل کرده است، خاطر نشان کرد: 55 درصد خدمات ارائه شده به مسافران استان اردبیل در ایام تعطیلات نوروزی در شهرستان اردبیل ارائه شده است.

فرماندار اردبیل تصریح کرد: با احتساب ورود بیش از 2 میلیون و 300 هزار مسافر به استان نزدیک به 2 میلیون نفر از این تعداد از شهرستان اردبیل عبور کرده و یا سکنی گزیده‌اند.

اکبری یادآور شد: مسافران ورودی استان از مبادی مختلف وارد شهرستان اردبیل شده اند و از خدمات ارائه شده دستگاه‌های مختلف خدماتی استفاده کرده‌اند.

این مسئول در ادامه با بیان اینکه ورود مسافران و میهمانان به استان در فصل تابستان به مراتب بیشتر از ایام نوروز است خواستار تلاش در جهت برنامه‌ریزی بیشتر برای استقبال از مسافران تابستانی شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، همچنین معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل نیز در این جلسه اظهار داشت: برنامه‌ریزی مناسب فرهنگی برای استقبال از مسافران تابستانی در استان اردبیل انجام می‌شود.

عباس دست‌باز با اشاره به استقبال مناسب فرهنگی از مسافران نوروزی در ایام تعطیلات نوروزی تصریح کرد: باید تلاش کنیم با رفع نواقص و ضعف‌های این برنامه‌ها در جهت تقویت نقاط قوت برنامه های فرهنگی استقبال از مسافران اقدام کنیم.

وی با اشاره به افزایش تعداد مسافران نوروزی سال جاری دلیل این افزایش را آغاز به فعالیت راه اصلی اردبیل - سرچم دانست و اضافه کرد: با راه‌اندازی ساختمان پلیس راه و راهدارخانه در این جاده در ایام تابستان شاهد عبور مسافر بیشتری از این مسیر خواهیم بود.

دست‌باز همچنین به افزایش ورود مسافران خارجی از مرز بیله‌سوار اشاره کرد و گفت: در این خصوص لازم است برنامه‌ها و نمایشگاه‌های فرهنگی در این شهرستان برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در ادامه این جلسه نمایندگان شهرداری اردبیل، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ، صدا و سیمای استان ، نیروی انتظامی و دیگر دستگاه‌های فرهنگی عضو ستاد دائمی تسهیلات سفرهای استان به ارائه گزارش برنامه‌های فرهنگی اجرا شده درایام نوروزی و استقبال از مسافران پرداختند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار اردبیل در پایان سخنان خود به ایام فاطمیه اشاره کرد و خواستار برگزاری برنامه‌های مختلف فرهنگی و سوگواری در این ایام از سوی اداره کل تبلیغات اسلامی استان شد.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول