اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس پلیس فتای گیلان:

سارق عابر بانک‌های گیلان دستگیر شد

خبرگزاری فارس: رئیس پلیس فتای گیلان گفت: سارقی که با ظاهری آراسته اقدام به سرقت حساب عابر بانک افراد میانسال استان می‌کرد در رشت دستگیر شد.

سارق عابر بانک‌های گیلان دستگیر شد

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج محمدخانی عصر امروز در جلسه نیروی انتظامی استان چگونگی دستگیری سارق مذکور را تشریح کرد.

وی اظهار کرد: کارشناسان پلیس فتای فرماندهی انتظامی استان سارقی که با ظاهری آراسته و موجه با کمین در مقابل خودپردازهای خلوت حساب افراد میانسال را خالی می کرد در رشت شناسایی و دستگیر کردند.

رئیس پلیس فضای تولید و تبادل اطلاعات فرماندهی انتظامی گیلان ادامه داد: به دنبال ارجاع چند فقره پرونده از دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان رشت به دادخواهی تعدادی از شهروندان با هویت معلوم مبنی بر اینکه فردی ناشناس با ظاهری آراسته به قصد کمک فریبشان داده و از حساب عابر بانک آنان برداشت کرده است، موضوع به صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس فتای استان قرار گرفت.

وی افزود: با تحقیقات از شکات و پیگیری‌های فنی و پلیسی سرنخ‌هایی از سارق به دست آمد که با انجام یک سری کار نامحسوس پلیسی کارآگاهان پلیس فتا موفق شدند هویت سارق را شناسایی کنند.

به گفته محمدخانی، پلیس پس از هماهنگی‌های لازم قضایی در یک عملیات غافلگیرانه سارق را در یکی از محلات رشت به هنگام تردد دستگیر کردند.

وی، با اشاره به اینکه سارق پس از دستگیری و انتقال به پلیس فتا ابتدا منکر تمام اتهامات شد، خاطرنشان کرد: متهم وقتی با شواهد و مدارک موجود مواجه شد به بزه انتسابی اعتراف کرد. 

این مسئول، متهم مذکور را فردی 39 ساله با مدرک دیپلم معرفی کرد و یادآور شد: متهم با استفاده از ظاهری آراسته و موجه در مقابل خودپردازهای خلوت کمین می‌کرد و افراد میانسال و ناآشنا به دستگاه ATM را شناسایی کرده و به قصد کمک به آنان کارت و رمزشان را اخذ می‌کرد.

وی، افزود: این متهم  پس از اخذ کارت و رمز آن، وقتی کارت را درون عابر بانک می‌فرستاد با دستکاری عابر بانک، کارت متوقف شده و زمانی که قربانی به توصیه سارق برای برطرف کردن اشکال به شعبه مربوطه مراجعه می‌کرد فرصت را غنیمت شمرده کارت را از دستگاه خارج و از محل متواری می‌شد.

محمدخانی با اشاره به اینکه متهم مذکور حدود 10 میلیون ریال از حساب چند شهروندان گیلانی برداشت کرده بود، متذکر شد: این متهم با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی تحویل داده شد.

وی، از شهروندان خواست برای پیشگیری از وقوع اینگونه جرایم به توصیه‌های پلیس توجه کرده و به افراد ناشناس اعتماد نکنند.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول