اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

هشدار فرمانده پلیس کرج به مسافران نوروزی:

مهمترین سلاح سارقان بی احتیاطی مردم است / دستگیری سارقی با صدها فقره سرقت در کرج

خبرگزاری فارس: فرمانده نیروی انتظامی شهرستان کرج با اشاره به آغاز سفرهای نوروزی گفت: مهمترین سلاح سارقان از مسافران نوروزی بی احتیاطی مردم و عدم توجه به نکات ایمنی است.

مهمترین سلاح سارقان بی احتیاطی مردم است / دستگیری سارقی با صدها فقره سرقت در کرج

عبدالرضا خیرخواهان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج اظهار داشت: هر ساله در ایام تعطیلات نوروز مردم در چند مرحله اقدام به مسافرت کرده و این امر فرصت‌هایی را در اختیار سارقان برای اعمال مجرمانه می‌دهد.

وی تصریح کرد: از یک سو مسافران نوروزی برای انجام سفر پول نقد زیادی همراه داشته و از سوی دیگر منازل خود را برای چندین روز خالی می‌گذارند.

این فرمانده ارشد پلیس تأکید کرد: به طور قطع اگر مردم به نکات ایمنی و هشدارهای پلیس توجه کافی نداشته باشند، این فرصت در اختیار سارقان قرار می‌گیرد که اعمال مجرمانه خود را افزایش دهند.

خیرخواهان ادامه داد: بنابراین لازم است که مسافران نوروزی با رعایت موارد ایمنی ضمن حفاظت از اموال خود در حین سفر، تمهیدات لازم برای نگه‌داری از منازل و دارایی‌های خود را اتخاذ کنند.

* دستگیری سارق اموال صدها مسافر نوروزی در کرج

وی در بخش دیگری از سخنان خود به دستگیری فردی در شهرستان کرج که اقدام صدها سرقت از مسافران نوروزی کرده بود، اشاره کرد و گفت: به عنوان نمونه طی روزهای اخیر چندین گزارش مبنی بر سرقت از اموال مسافران نوروزی به پلیس 110 در مرکز استان البرز رسیده است.

فرمانده نیروی انتظامی استان البرز افزود: با تحقیقات پلیسی مشخص شد که افراد خسارت دیده خودروهای خود را برای انجام سفر تجهیز و لوازم مورد نیاز را در داخل ماشین قرار داده و سپس برای مدتی خودروی خود را در کنار خیابان پارک و رها کرده‌اند.

خیرخواهان گفت: مأموران پلیس کرج برای دستگیری سارق و یا سارقان احتمالی اقدام به تجسس‌های پلیسی کرده و بالاخره متهم اصلی را دستگیر کردند.

وی ادامه داد: در تحقیقات مشخص شد که وی با زیر نظر گرفتن خودروی مسافران نوروزی از بی‌احتیاطی آنها سوءاستفاده کرده و در نهایت موفق شده است که طی چند روز صدها سرقت از این مسافران انجام دهد.

این فرمانده ارشد پلیس تأکید کرد: به طور قطع اگر مردم هوشیار بوده و فرصت لازم برای اعمال مجرمانه را در اختیار این سارق قرار نمی‌دادند، شاهد چنین اقدام گستاخانه‌ای نبودیم.

خیرخواهان تأکید کرد: بنابراین لازم است که مردم به ویژه مسافران نوروزی در زمان انجام سفر هشدارهای پلیس را رعایت کرده و از اموال خود مراقبت لازم را داشته باشند.

* مهمترین نکات ایمنی، پیش و در حین سفرهای نوروزی

وی سپردن منزل مسکونی و اموال قیمتی در نزد فردی مطمئن و هم‌چنین حفاظت از اموال باارزش در طول سفر و عدم اطمینان به افراد ناشناس را از جمله مهمترین نکاتی دانست که باید از سوی مسافران نوروزی رعایت شود.

خیرخواهان در پایان تأکید کرد: مأموران پلیس به صورت شبانه‌روزی و بی‌وقفه برای تأمین امنیت جامعه و شهروندان تلاش می‌کنند، اما اگر مردم احتیاط لازم را نداشته باشند، بسیاری از تلاش‌های مأموران ما نتیجه‌بخش نخواهد بود.

انتهای پیام/غ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول