اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نویسنده و کارگردان نمایش ایوانف:

پایان نمایشنامه ایوانف چخوف را دوست نداشتم

خبرگزاری فارس: نویسنده و کارگردان نمایش ایوانف گفت: پایان نمایشنامه ایوانف چخوف را دوست نداشتم.

پایان نمایشنامه ایوانف چخوف را دوست نداشتم

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، امیررضا کوهستانی بعدازظهر امروز در نشست خبری نمایش ایوانف در شیراز اظهار داشت: ابتدا به نمایشنامه ایوانف نوشته آنتوان چخوف به چشم اثری برای اجرا نگاه نمی‌کردم اما از آنجا که تولید تئاتر به عوامل بیرونی وابستگی شدیدی دارد از زاویه دید چخوف به دنیای معاصر نگاه کردم.

نویسنده و کارگردان نمایش ایوانف گفت: بازنویسی نمایش چخوف تبدیل به دوباره‌نویسی شد و در روند نگارش نمایشنامه و تمرین کار به امضای خود و ایرانی کردن اثر توجه بسیاری داشتم.

وی اضافه کرد: ایرانیزه کردن این اثر کلاسیک تا حدی پیش رفته بود که در جلسات دورخوانی متقاعد به تغییر بعضی از دیالوگ‌ها شدم.

تئاتر خصوصی با واقعیت‌ها فاصله دارد

کوهستانی با بیان اینکه در کشور ما تئاتر خصوصی با واقعیت‌های موجود فاصله بسیاری دارد تصریح کرد: اگر حمایت از آثار نمایشی و بحث نظارت تبدیل به اهرمی برای کنترل و هدایت و اعمال سلایق شخصی شود تئاتر خصوصی لطمه‌های بسیاری می‌بیند کمااینکه امروز این نوع از تئاتر در کشور ما جایگاهی ندارد.

پایان نمایشنامه ایوانف چخوف را دوست نداشتم

کارگردان با اشاره به آثاری از قبیل رقص روی لیوان‌ها و حرف‌های درگوشی اضافه کرد: تغییر پایان نمایش ایوانف به این دلیل بود که پایان‌بندی اثر چخوف را دوست نداشتم و به نظرم می‌آید خودکشی ایوانف در متن اصلی تنها برای جمع کردن اثر بوده است.

برای بین‌المللی شدن حمایت لازم است

کوهستانی با اشاره به سختی‌های اجرای آثار ایرانی در عرصه بین‌المللی گفت: بسیاری از کشورها برای اجرای یک تولید تئاتری خود در کشوری دیگر تمام هزینه‌ها را متحمل می‌شوند چراکه به صدور فرهنگ خود اعتقاد دارند و این امر در کشور ما جدی گرفته نشده است.

وی تصریح کرد: برای بین‌المللی شدن، حمایت بیشتری لازم است البته آثار بسیار خوبی از کشورمان در جشنواره‌های معتبر تئاتری اجرا شده‌اند.

میان بازی در سینما و تئاتر فرقی نیست

کارگردان نمایش «17دی کجا بودی» با اشاره به اینکه مرزبندی بین بازیگران سینما و تئاتر را نمی‌پذیرم تصریح کرد: بازیگری که می‌تواند در قاب لانگ شات بازی متفاوتی نسبت به قاب مدیوم شات ارائه دهد می‌داند که در مدیوم سینما و تئاتر نیز چگونه بازی کند.

امیدوارم فتح باب شود

کوهستانی در ادامه با بیان اینکه از اجرای نمایش ایوانف در شیراز بسیار خوشحالم، اضافه کرد: اجرای این نمایش را در شیراز به دلیل حجم بالای فنی ممکن نمی‌دانستم اما با سعه صدر مدیر اجرایی کار و همکاری بازیگران و عوامل صحنه این مهم صورت گرفت.

وی در پایان گفت: اجرای آثار مختلف در شهرستان‌ها وظیفه مرکز هنرهای نمایشی است و امیدوارم اجرای نمایش ایوانف فتح‌بابی برای اجرای سایر آثار در شیراز شود.

به گزارش فارس، نمایش «ایوانف» برای نخستین بار به کارگردانی امیررضا کوهستانی توسط گروه تئاتر مهر از فردا 23 فروردین ماه جاری به مدت یک هفته در شیراز اجرا می‌شود.

انتهای پیام/‌ش10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول