اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آیت‌الله نوری‌ همدانی:

شیعه را باید از روی کتاب‌های شیعه شناخت

خبرگزاری فارس: یکی از مراجع تقلید در قم گفت: اهل تسنن برای شناخت تشیع از روی منطق و دلیل باید از کتاب‌های شیعی استفاده کنند.

شیعه را باید از روی کتاب‌های شیعه شناخت

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، آیت‌الله حسین نوری ‌همدانی ظهر امروز در دیدار حیدر جمال رئیس کمیته اسلامی روسیه و الکساندر دوگین رئیس جنبش اسلامی اوراسیای روسیه با اشاره به سفر خود به کشور روسیه اظهار کرد: من سفری به کشور روسیه داشتم و اکنون ارتباط ما با روسیه بسیار خوب است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کشور روسیه از نظر صفا، صمیمیت، برخورد و معاشرت تحسین ‌برانگیز است.

آیت‌الله نوری‌ همدانی عنوان داشت: امروز توجه فراوانی به مکتب اهل بیت(ع) در برابر جریان‌ها وجود دارد و باید با ملایمت، منطق، استدلال و برهان برخورد کرده و می‌توان از کتاب‌هایی مانند الغدیر علامه امینی و المراجعات سیدشرف‌الدین استفاده کرد.

وی یادآور شد: اهل تسنن برای شناخت تشیع از روی منطق و دلیل باید از کتاب‌های شیعی استفاده کنند.

این مرجع تقلید با اشاره به حدیث ثقلین گفت: پیامبر اکرم(ص) پس از 23 سال در حالی از دنیا رفت که دو امانت گرانبها مانند قرآن و اهل بیت(ع) را در کنار افراد گذاشت، بنابراین باید تشیع و اسلام ناب را از قرآن و اهل بیت(ع) بشناسیم.

وی تاکید کرد: باید با اهل سنت وحدت، اتحاد و صحبت داشته باشیم، زیرا امروز استکبار، صهیونیست‌ها و وهابی‌ها دشمنان مشترک ما هستند.

آیت‌الله نوری‌ همدانی با بیان اینکه استکبار شامل کشورهای اروپایی مانند فرانسه، انگلستان، آلمان و صهیونیست‌هاست، گفت: لشکرکشی آل سعود برای کمک به آل خلیفه و لشکرکشی عربستان سعودی به یمن از جمله جنایات استکبار است.

وی با بیان اینکه کشتن شیعیان یکی از سیاست‌های خطرناک وهابیت است، تصریح کرد: اسلام چهره صلح، صفا، عدالت و صداقت دارد و وهابی‌ها چهره خشن از اسلام به دنیا نشان می‌دهند و این امر سبب می‌شود مردم به اسلام بدبین باشند.

استاد حوزه علمیه قم تاکید کرد: لازم است شیعه و اهل تسنن با یکدیگر متحد گام بردارند تا از کشتن شیعیان جلوگیری کنند و اسلام ناب را به دنیا نشان دهیم، زیرا دنیا تشنه اسلام ناب، سیاست و اقتصاد اسلامی است.

وی با بیان اینکه باید از تفاهم و بحث و مناظره به عنوان راه اول استفاده کنیم، گفت: این رویه همان روشی بوده که قرآن در برابر مسیحیت در پیش گرفته است.

آیت‌الله نوری‌ همدانی تصریح کرد: باید قبول کنیم که حضرت مسیح پیامبر اولوالعزم از سوی خداوند بوده و خداوند در قرآن همگان را به صحبت دعوت کرده است.

وی خاطرنشان کرد: باید مرکز و اجتماعی در گام نخست داشته باشیم و با مسیحیان در صلح، صفا و محبت صحبت کنیم و این امر سبب نزدیکی و تفاهم می‌شود و رویه پیامبر در حوزه مباهله با نصارا همین بوده است.

این مرجع تقلید با بیان اینکه شکل‌گیری انقلاب اسلامی کار ساده‌ای نبود، گفت: یک عالم و فقیه متعهد توانست با استکبار غرب، کمونیست و سوسیالیست شرق برخورد کند و آنها را به اسلام دعوت کرد.

وی خاطرنشان کرد: روز به روز جمهوری اسلامی رونق بیشتری پیدا می‌کند و امروز مشاهده می‌شود که انقلاب از مرز کشورهای اسلامی مانند تونس، بحرین و یمن گذشته و به اروپا و آمریکا وارد شده است.

آیت‌الله نوری‌ همدانی عنوان داشت: مستضعفان و محرومان به تدریج متشکل‌تر می‌شوند و استکبار روز به روز منفور می‌شود و این روند ادامه پیدا می‌کند تا به ظهور حضرت ولیعصر(عج) منتهی شود و مستضعفان بر مستکبران غلبه پیدا می‌کنند.

وی یادآور شد: اهل بیت(ع) این مطلب را یادآور شدند که زمانی که دو جبهه استکبار و استضعاف در برابر یکدیگر بودند ساکت نباشید و به مستضعفان کمک کنید و بدانید این مقدمه ظهور امام زمان(عج) است اگر به این فکر باشید مانند این است که ظهور را درک کرده و پا در رکاب امام زمان(عج) داشتید.

این مرجع تقلید عنوان داشت: چهار واقعه بعثت، غدیر، عاشورا و ظهور امام زمان(ع) در اسلام بسیار مهم است.

انتهای پیام/و۱۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول