اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه قم:

تولید علم از مظاهر تولید داخلی مورد تاکید رهبری است

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه قم گفت: مسئله پژوهش از اهمیت والایی برخوردار است زیرا باید توجه داشت که تولید تنها به صنعت معطوف نشده و مقام معظم رهبری نیز بارها بر تولید علم تاکید کرده‌اند.

تولید علم از مظاهر تولید داخلی مورد تاکید رهبری است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم آیت‌الله احمد بهشتی در مراسم افتتاح پژوهشکده دین و سیاست دانشگاه قم که پیش از ظهر امروز در سالن اجتماعات کتابخانه مرکزی این دانشگاه برگزار شد اظهار کرد: برخی عقیده دارند که پژوهش‌های زیادی در کشور انجام شده اما از آنها استفاده نمی‌شود.

وی افزود: مسئله پژوهش از اهمیت والایی برخوردار است به ویژه با توجه به نامگذاری امسال توسط مقام معظم رهبری، باید توجه داشت که تولید تنها به صنعت معطوف نشده و ایشان بارها بر تولید علم تاکید کرده‌اند.

رئیس دانشگاه قم مراکز پژوهشی را موجب تاثیرگذاری بر مسئله تولید علم دانست و گفت: بدون پژوهش، فعالیت‌های صنعتی و کشاورزی نیز به صورت نیمه‌جان باقی می‌مانند در حالی که در دنیای امروز همه تلاش‌ها برای بهتر شدن وضعیت موجود صورت گرفته و به حال کنونی اکتفا نمی‌شود.

وی عنوان داشت: شهید مدرس همواره می‌گفت دیانت ما عین سیاست ماست و بر مسئله عینیت تاکید می‌کرد هر چند فیلسوفی چون صدرالمتألهین مباحث مربوط به دین و سیاست را سال‌ها قبل بیان کرده بود.

بهشتی با اشاره به نظرات فیلسوفان مسلمان در مورد دین و سیاست افزود: در جهان کنونی، سیاست و سیاست‌مداری بدون در نظر گرفتن خداوند، عقل، وجدان و حقوق بشر بوده در حالی که اندیشمندان گذشته غربی همچون افلاطون نیز عقیده داشتند که سیاست باید در مقابل دین سر تعظیم فرود آورد.

رئیس دانشگاه قم اظهار کرد: دین موجب تلطیف سیاست می‌شود اما عکس آن نیز صادق بوده و زمانی که سیاست دین را قبضه کند، سبب تخریب آن شده و قدرت سازندگی و اداره‌کنندگی دین را از بین می‌برد.

وی با اشاره به زندانی شدن دین در کلیساها در دنیای غرب گفت: در دنیای خارج از جمهوری اسلامی، سیاست موجب قبضه شدن دین شده است و قیام‌های اسلامی منطقه نیز برای رهاسازی قید و بندها از گردن دین صورت می‌گیرد.

بهشتی با بیان اینکه دین موجب لطیف شدن سیاست می‌شود خاطر نشان کرد: جامعه باید به وسیله خرد جمعی اداره شود و مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز به عنوان بازوی مشورتی رهبری و یکی از ابداعات رهبر کبیر انقلاب مشغول به فعالیت است.

رئیس دانشگاه قم یکی از نیازمندی‌های تحقق خرد جمعی را پژوهشکده‌های دانشگاهی دانست و افزود: کسانی که به عنوان اعضای این مراکز انتخاب می‌شوند باید دارای انگیزه‌های قوی پژوهشی باشند.

وی ادامه داد: دست‌اندرکاران پژوهشکده دین و سیاست دانشگاه قم نیز متعهد شده‌اند که افراد شایسته‌ای را برای این کار انتخاب کنند.

بهشتی با اشاره به ضرورت خدمت سیاست به دین گفت: پژوهشکده دین و سیاست باید در تمام حوزه‌های مورد نیاز جامعه فعال بوده و نسبت به نظریه‌پردازی در این زمینه اقدام کند.

رئیس دانشگاه قم افزود: معاونین و مسئولین دانشگاه تلاش زیادی برای تشکیل پژوهشکده دین و سیاست داشتند و علاوه بر این مجمع تشخیص مصلحت نظام به ویژه دبیر این مجمع نیز برای راه‌اندازی این مرکز کمک‌های زیادی انجام داده است.

انتهای پیام/و10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول