اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شاهین‌دژ:

ترویج سیره فاطمی برای تعالی جامعه ضروری است

خبرگزاری فارس: امام جمعه شاهین‌دژ گفت: ترویج سیره فاطمی برای رشد و تعالی جامعه امروزی ضروری است.

ترویج سیره فاطمی برای تعالی جامعه ضروری است

حجت‌السلام نقی باقری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: حضرت زهرا (س) با وجود مسایل و مشکلات مختلف در زندگی فردی و اجتماعی با رعایت حدود و شاخص‌های اسلامی و انسانی، مکتبی ماندگار به جا گذاشته است که می‌توان با الگو قراردادن آن‌ها، زندگی خود را از هرگونه ناپاکی و آلودگی حفاظت کرد.

وی برجسته‌ترین ویژگی بانوی بزرگ اسلام حضرت زهرا (س) را مرزبندی در رفتار و برخورد با مردان دانست و افزود: آن حضرت با رعایت حجاب و عفاف خود مرزها و کرامت‌ها را حفظ می‌کرد.

این مسئول با تاکید بر حضور عموم مردم در برنامه‌ها و مجالس ایام فاطمیه گفت: ایام فاطمیه فرصت خوبی برای تبیین نقش ارزنده بانوان در تحقق یک جامعه متعالی است و باید همه ظرفیت‌ها برای رشد و تعالی جامعه به کار گرفته شود.

امام جمعه شاهین‌دژ در ادامه گفت: رعایت حجاب و عفاف، همسرداری و تربیت فرزندان از مسئولیت‌های مهم و خطیر زنان در جامعه است که آن‌ها می‌توانند با درس گرفتن از حضرت زهرا (س) که نمونه بارز یک بانوی پاکدامن و مادر بزرگوار است، در این راه موفق شوند.

وی ادامه داد: سیره ولایی حضرت زهرا (س) یکی از منابع شناخت دین اسلام و ائمه اطهار است که مومنان باید این ویژگی را در خود تقویت کنند تا از هرگونه گزند شیطان در امان بمانند.

باقری گفت: آن حضرت برای حفظ و ادامه حیات طیبه اسلام بسیار تلاش کرد و با ایراد خطبه‌های کوبنده بعد از رحلت پیامبر(س) سبب رسوایی دشمنان دین و آشکار شدن جریان نفاق شد.

این مسئول در ادامه خاطرنشان کرد: ولایتمداری و دفاع از ولایت مهمترین و بزرگترین درس و پیام فرهنگ فاطمی است که باید این مهم بیش از پیش در جامعه تبیین شود و روشنگری‌های آن حضرت و دفاع از حریم امامت و ولایت در آن شرایط از مهم‌ترین تلاش‌های آن حضرت بود.

این مسئول در ادامه با اشاره به شهادت حضرت زهرا (س)، گفت: حضرت زهرا (س) با عبادت، انفاق، خانه‌داری و حمایت از ولایت به عنوان الگوی شایسته برای زنان جهان بشریت و مسلمان در فرهنگ اسلام و قرآن معرفی شده است.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول