اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اعضای شورای شهر اردبیل تاکید کردند

توجه جدی به آسفالت و تنظیف شهری اردبیل

خبرگزاری فارس: اعضای شورای شهر اردبیل با انتقاد از وضعیت آسفالت معابر و تنظیف شهری از شهرداری خواستند امسال توجه جدی به ساماندهی این حوزه بکند.

توجه جدی به آسفالت و تنظیف شهری اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل دوشنبه در دویست و نوزدهمین جلسه رسمی شورای شهر اردبیل اظهار داشت: به دلایل مختلف به ویژه وضعیت نامناسب جوی فضای سبز چشمگیری را در اردبیل در ایام نوروز شاهد نبودیم و مردم با نگرانی از این اوضاع انتظار دارند با آغاز فصل بهار فضای سبز و گلکاری‌ها به سرعت نمود پیدا کند.

حجت‌الاسلام محمدرضا سرداری گفت: ما وظیفه داریم با نگاه جدی به حوزه تولید آسفالت، تنظیف شهری و توسعه فضای سبز شرایط رضایت‌بخشی را برای مردم فراهم آوریم.

وی خاطرنشان کرد: ایام عید امسال به دلیل اوضاع نامساعد جوی و مسافرت‌های اندک به اردبیل شرایط مطلوبی را در استقبال از میهمانان اندک نداشتیم و در این شرایط رفت و روب شهری و نظافت عمومی نیز چنگی به دل نمی‌زد.

رئیس شورای شهر اردبیل ضرورت آغاز نهضت آسفالت و جدی گرفتن این امر را مورد تاکید قرار داد و بیان داشت: در دوران شهرداران سابق فعالیت‌ها در حوزه برفروبی و بازگشایی معابر و خیابان‌ها چشمگیر بوده و با فعالیت کارگران نمود عینی داشت اما زمستان سال گذشته با ضعف و نارسایی در برفروبی و گره‌گشایی ترافیک شهری مواجه بودیم که باید معضلات و مشکلات به سرعت و با یک برنامه‌ریزی دقیق برطرف شود.

سرداری حیثیت شورا و شهرداری را همسو و هم‌جهت توصیف کرد و ادامه داد: اگر حیثیت شورا و یا شهرداری پایمال شود در حقیقت آبروی این مجموعه‌ها دچار خدشه شده و اعتماد مردم ضربه‌ای سنگین و کاری می‌خورد.

وی گفت: ما چندین سال است که به سختی آبرو جمع کرده‌ایم و حداقل در حوزه آسفالت معابر و کوچه‌ها با بهانه قرار دادن شرایط نامساعد جوی مردم قانع به وضعیت موجود بودند اما با مساعد شدن شرایط جوی انتظار عموم مردم افزایش یافته و آنها منتظر وقوع اتفاقی مبارک و حرکتی روبه جلو هستند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، رئیس شورای شهر اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه شش سال از عمر شورا سپری شده و آخرین سال فعالیت شورای سوم سپری می‌شود به یقین امسال در بسیاری از محافل موضوع انتخابات شورا استارت خورده و گمانه‌زنی‌ها شروع می‌شود و قطعا فعالیت اعضای شورای شهر زیر ذره‌بین قرار گرفته و ممکن است هجمه‌ها و توقعات نیز افزایش یابد که بهتر است در بسیاری از حوزه‌ها کارها را جمع‌بندی کرده و آنها را اورژانسی به سرانجام برسانیم.

سرداری با انتقاد از وضعیت رفت و روب شهری و ضعف در توسعه فضای سبز تصریح کرد: اگر مسافران و گردشگرانی که وارد شهر اردبیل می‌شوند با فضای مناسب مواجه شوند به یقین راغب به سرمایه‌گذاری و حضور در این استان می‌شوند که در این باب ضرورت دارد تا آغاز سفرهای تابستانی موضوع آسفالت معابر، کوچه‌ها، نظافت عمومی شهر و زیباسازی شهری در اولویت قرار گیرد.

وی سال جاری را سال حیثیتی برای شورا خواند و اضافه کرد: شهرداری موظف است به صورت هفتگی گزارشی از روند اجرای طرح‌های عمران شهری به ویژه آسفالت و توسعه فضای سبز را به شورای شهر و افکار عمومی ارائه کند.

 

خدمات شورای سوم در توسعه فضای سبز بی‌نظیر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، عضو شورای شهر اردبیل در این جلسه اظهار داشت: به هیچ وجه منکر عیب و ایرادها و ضعف در آسفالت خیابان‌ها و معابر نیستیم اما شهرداری در حد توان و گردش مالی خود در دور سوم همپای شورا کوشیده است تا مشکلات را برطرف کند.

جواد قرآن‌نویس با یادآوری اینکه نباید تنها فضای خالی لیوان را ببینیم بیان داشت: انصافا در دور سوم شورا کارهای زیاد به ویژه در حوزه پارک‌ها و احیای فضای سبز شده که نمونه آن ساماندهی رودخانه بالغلو به عنوان زیباترین منطقه شهر است.

وی حجم جمعیت 500 هزار نفری اردبیل و ارائه خدمات گسترده به آنها را کاری سنگین و پرحجم از سوی شورای شهر توصیف کرد و گفت: ما باید امکانات شهرداری را نیز به همراه منابع درآمدی آن در نظر بگیریم چرا که دغدغه شهرداران ما مسایل مالی است.

رئیس شورای استان اردبیل تصریح کرد: علت بسیاری از انجام نشدن کارهای بزرگ و اساسی نبود اعتبار و منبع درآمدی است که ضرورت دارد در این زمینه منابع جدید برای شهرداری‌ها تعریف شده تا بر همین اساس رفتارها انجام شود.

قرآن‌نویس وضعیت برفروبی معابر را در زمستان سال گذشته مطلوب ارزیابی نکرد و افزود: ما باید نه در شعار بلکه در عمل نهضت آسفالت را امسال پیگیری کنیم و با راه‌اندازی کارخانه جدید آسفالت در فرصت 6 ماهه به خواسته‌ها و مطالبات مردم پاسخ دهیم.

 

توسعه 5 هزار مترمربع فضای سبز در شورای سوم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، سخنگوی شورای شهر اردبیل نیز در این جلسه با یادآوری اینکه شهرداری و شورای سوم طرح‌های حیاتی بسیاری را در شش سال گذشته به سرانجام رسانده اظهار داشت: تداوم اجرای نهضت آسفالت، طرح‌های بنیادین، اجرای تندروها و کندروها در کمربندی اردبیل و توسعه 5 هزار مترمربع فضای سبز از اقداماتی است که انجام شده و امسال نیز به جد پیگیری می‌شود.

سالار شاکر با یادآوری اینکه کارهای گذشته و ماندگار آرام آرام به فراموشی سپرده شده و مردم وضعیت فعلی را محک و معیار سنجش عملکرد شورا و شهرداری می‌دانند اضافه کرد: در نظرسنجی مردم عملکرد ما در حوزه آسفالت و رفع برخی از مشکلات ضعیف و حتی در وضعیت مردودی قرار دارد و قطعا به دنبال راهکاری هستیم تا نهضت آسفالت را با جدیت دنبال کنیم.

وی گفت: سال‌هاست که ما شعار دادیم ولی بخشی از تعهدات را به سرانجام نرساندیم و باید باور داشته باشیم که توان شهری ما فراتر از آسفالت معابر و کوچه‌هاست.

این عضو شورای شهر اردبیل ظرفیت تولید آسفالت را در سال جاری 250 هزار تن اعلام کرد و بیان داشت: ما باید طبق زمانبندی و تعیین اولویت‌ها کارها را به پیش بریم و پروژه‌های نیمه‌تمامی که از سال‌های گذشته باقی مانده را به سرانجام رسانده و خلاها و کمبودها را برطرف کنیم.

شاکر خاطرنشان کرد: ما حتی می‌توانیم با حذف طرح‌های غیرحیاتی به حوزه آسفالت با ظرفیت و دقت بیشتر پرداخت کنیم تا رضایت نسبی مردم فراهم شود و گام‌های جدی نیز مشخص‌تر گردد.

 

افزایش 2 برابری قیمت مصالح و قیر آسفالت

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دیگر عضو شورای شهر اردبیل آسفالت و هزینه‌های سنگین آن را مشکل کشوری خواند و اظهار داشت: با ورود آسفالت و مصالح آن به بورس در دو سال اخیر قیمت مواد اولیه و نهایی محصول آسفالت دو برابر شده به طوری که ما در سال گذشته بالغ بر 4 میلیارد تومان پول اضافی در این زمینه برای خرید مصالح و مواد اولیه تامین اعتبار کردیم.

نادر فرزانه ضرورت انتخاب پیمانکاران ذیصلاح را در این زمینه یادآور شد و بیان داشت: برخی از پیمانکاران به صورت تجمعی و غیرکارشناسی اقدام به آسفالت‌ریزی و استفاده از مصالح نامرغوب می‌کنند که این خود بزرگترین ضربه را وارد می‌کند.

وی از فعالیت کارخانه سوم آسفالت اردبیل و افزایش تولید تا سقف 250 هزار تن خبر داد.

 

نمره خدمات شهری اردبیل صفر است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، دیگر عضو شورای شهر اردبیل مشکلات حوزه آسفالت و رفت و روب شهری را در اردبیل نامناسب و ناجور توصیف کرد و اظهار داشت: جلوه‌ای از این وضعیت ناگوار را در ایام عید و تصادفات تاسف‌بار در اکثر میادین و کوچه‌ها و خیابان‌ها به دلیل انباشت برف و یخبندان‌ها شاهد بودیم.

محمد اصلانیان از وضعیت نامناسب پاکسازی و برفروبی کوچه‌ها و خیابان‌های اردبیل در فصل زمستان انتقاد کرد و افزود: نمره خدمات شهری اردبیل در حد صفر است و باید این حوزه با دقت نظر و بکارگیری مسئولان کارآمد تقویت شود.

انتهای پیام/صا10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول