اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

پروژه انحراف آب گرگان‌رود اجرایی شود

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان خواستار اجرایی کردن پروژه انحراف آب گرگان‌رود توسط شرکت آب منطقه‎ای شد.

پروژه انحراف آب گرگان‌رود اجرایی شود

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه‎ای گلستان، جواد قناعت در جلسه اضطراری شورای هماهنگی مدیریت بحران آبگرفتگی در سالن اجتماعات فرمانداری شهرستان آق‎قلا ضمن قدردانی از اقدامات مؤثر دستگاه‎های اجرایی گفت: حضور به موقع دستگاه‎های اجرایی در محل‎های حادثه‎دیده سبب کاهش میزان خسارات شده و با توجه به انعکاس خبری عملکرد مسئولان و هدایت مناسب افکار عمومی مردم نیز همکاری بسیار خوبی با متولیان امر داشته‎اند.

وی همچنین بیان کرد: با توجه به افزایش میزان نزولات جوی و ذوب برف شاهد سرریز شدن رودخانه گرگان‌رود هستیم که خوشبختانه با لایروبی‎های انجام شده توسط شرکت آب منطقه‎ای در سال گذشته میزان خسارات به میزان قابل توجهی کاهش پیدا کرده است.

رسول حسام مدیرکل مدیریت بحران گلستان با اشاره به بالا آمدن سطح آب گرگان‌رود عنوان کرد: در حال حاضر تدابیر لازم برای انحراف آب گرگان‌رود با ایجاد شکاف برای انحراف آب این رودخانه و ایجاد کانال‎های موقت ادامه دارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان عنوان کرد: با توجه به افزایش 88 درصدی میزان بارندگی در فروردین ماه سال جاری در مقایسه با سال گذشته، افزایش حدود 102 درصد میزان آبگیری سدهای استان نسبت به سال گذشته باعث بروز مشکلات آبگرفتگی در بخش‎های غربی گلستان شده است.

ایرج حیدریان اظهار داشت: در سال گذشته نیز مشکل آبگرفتگی در مناطق مختلفی از جمله در حوزه بندر ترکمن و گمیشان وجود داشت که خوشبختانه با مدیریت درست و اقدامات فیزیکی مناسب این مشکل برطرف شد.

وی بیان کرد: برای حل مشکل آبگرفتگی شرکت آب منطقه‎ای اقدامات به موقعی انجام شده که از جمله آنها می‎توان به مدیریت آبگیری سدها برای کنترل رواناب‎ها، اجازه آبگیری به تمام بهره‎برداران، ایجاد شکاف در رودخانه در محدوده شمال شرق آق‎قلا و حفر کانال حفاظتی دورتادور حوزه شهرستان آق‎قلا اشاره کرد.

حیدریان در ادامه افزود: با توجه به پیش‎بینی اداره کل هواشناسی بیشترین میزان دبی را در چند روز گذشته داشته‎ایم که در حال حاضر با اقدامات صورت گرفته تقریبا وضعیت بالا آمدن آب رودخانه متوقف شده و روند نزولی دارد.

حاجی‎گلدی‌کر فرماندار شهرستان آق‎قلا نیز گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته برای کنترل سیل آق‎قلا می‎توان به برگزاری چندین جلسه مدیریت بحران در این شهرستان، احداث کانال انحرافی قرنجیک‎ پورامان به طول چهار کیلومتر، احداث کانال فرعی جاده آق‎قلا- قرنجیک پورامان، احداث دیوار خاک‎ریز در حاشیه روستاهای میرزاعلی یلقی-سلاق یلقی- سقر یلقی، احداث خاک‎ریز حاشیه شمال شهر آق‎قلا و احداث پل معلق برای رفت و آمد مردم روستای میرزا یلقی اشاره کرد.

این نشست با هدف بررسی وضعیت و اقدامات لازم برای رفع مشکل طغیان گرگان‌رود، آبگرفتگی در شهرستان آق‎قلا و ایجاد هماهنگی و تعامل بین دستگاه‎های اجرایی با حضور جواد قناعت استاندار گلستان، رسول حسام مدیرکل مدیریت بحران استان، ایرج حیدریان مدیر عامل شرکت آب منطقه‎ای گلستان، حاجی‎گلدی کر فرماندار شهرستان آق‎قلا و جمعی از مدیران دستگاه‎های اجرایی استان برگزار شد.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول