اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آذربایجان شرقی

120 هزار واحد روستایی از مصالح کم‌دوام احداث شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: 120 هزار واحد مسکونی از مصالح کم‌دوام و یا بی‌دوام احداث شده‌اند که در مواقع سوانح طبیعی از استحکام کافی برخوردار نیستند.

120 هزار واحد روستایی از مصالح کم‌دوام احداث شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، قربان محمدی عصر امروز در جمع مدیران این بنیاد اظهار کرد: 240 هزار واحد مسکونی در روستاهای این استان وجود دارد که از این تعداد 120 هزار واحد مسکونی از مصالح کم‌دوام و یا بی‌دوام احداث شده‌اند که درمواقع سوانح طبیعی از استحکام کافی برخوردار نیستند و این بنیاد در نظر دارد نسبت به مقاوم‌سازی آن خانه‌های بی‌دوام اقدام عاجل کند.

وی افزود: در این زمینه به منظور طرح ویژه بهسازی مسکن روستایی را در استان آغاز کرده و از آغاز این طرح ملی 92 هزار واحد مسکونی را زیر پوشش این طرح قرار داده است.

محمدی ادامه داد: تا آخر سال گذشته 70 هزار واحد مسکونی در روستاهای مختلف استان نوسازی شده و زندگی در آن خانه‌های امن جریان دارد.

محمدی میزان تسهیلات بانکی پرداختی دراین رابطه به هر روستایی را 125 میلیون ریال اعلام کرد و گفت: این تسهیلات قرض الحسنه بوده و با نرخ چهار درصد و با اقساط 15 ساله به روستائیان پرداخت می‌شود.

وی با اشاره به اعطای سند مالکیت به املاک مسکونی روستائیان گفت: با اجرای ماده 133 قانون توسعه کشور که بر اساس آن بنیاد مسکن انقلاب اسلامی و سازمان ثبت اسناد و املاک با اقدام مشترک موظف به صدور سند مالکیت به املاک مسکونی روستائیان است، مشکل ضمانت روستائیان را حل کرده و روستائیان به راحتی می‌توانند برای خود وام بانکی تهیه کنند.

محمدی در ادامه گفت: تاکنون نزدیک به 170 هزار جلد سند برای املاک مسکونی روستائیان این استان صادر و تحویل شده است.

وی با اشاره به سایر فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در روستاها گفت: عمده فعالیت این بنیاد در روستاها و برای خدمت به اقشار محروم و روستایی است و با اجرای طرح‌های عمرانی توسط این نهاد امید به زندگی در روستا افزایش یافته و در بعضی از روستاهای این استان مهاجرت معکوس از شهر به روستا آغاز شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی صدور سند به املاک مسکونی در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت را ماموریت جدید بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اعلام کرد و گفت: از سال 91 بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علاوه به روستائیان به املاک مسکونی ساکنان شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت نیز با همکاری ادارات ثبت سند مالکیت صادر خواهد کرد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای طرح‌های عمرانی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در شهرها و روستاها نزدیک به 25 هزار شغل تولید شده و این گام مهمی در رونق صنعت ساختمان و اشتغالزایی دراستان است.

محمدی مطالعه 199 روستا اعطایی 25 هزار جلد سند مالکیت در روستا و شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت و نوسازی 12 هزار واحد مسکونی روستایی و احداث 4 هزار واحد مسکونی شهری را در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت ازجمله برنامه‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی در سال 91 توصیف کرد.

انتهای پیام/آ20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول