اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان همدان:

تولیدات زراعی 78 درصد محصول را به خود اختصاص می‌دهند

خبرگزاری فارس: مدیر زراعت جهادکشاورزی استان همدان گفت: تولیدات زراعی 78 درصد محصول استان را به خود اختصاص می‌دهند.

تولیدات زراعی 78 درصد محصول را به خود اختصاص می‌دهند

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان شهرام پرورش پیش از ظهر امروز دوشنبه در جمع خبرنگاران، تولیدات زراعی را مهم‌ترین بخش در کشاورزی عنوان و اظهار داشت: کشاورزی مقطعی نبوده و در دو فصل کشت بهاره و پاییزه انجام می‌شود.

وی افزود: بر اساس آخرین آمار سالانه، استان همدان با دارا بودن مساحت 19 هزار و 494 کیلومتر مربع، دارای 663 هزار هکتار انواع کشت محصولات زراعی است که از این مقدار 39 درصد کشت‌ها آبی و 61 درصد آن به صورت دیم انجام می‌شود.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان همدان خاطرنشان کرد: زراعت آبی شامل گندم، جو، سیب‌زمینی، یونجه و دانه‌های روغنی است و کشت دیم را محصولاتی مانند گندم، جو و حبوبات به خود اختصاص می‌دهد.

وی بیان کرد: تولیدات زراعی 78 درصد تولیدات استان را به خود اختصاص داده و 52 درصد ارزش ریالی تولیدات گیاهی را شامل می‌شود و تولیدات زراعی بعد از تولیدات باغی از بیشترین ارزش افزوده در بخش کشاورزی برخوردار است.

پرورش تصریح کرد: سال گذشته توانستیم رتبه نخست تولید سیب‌زمینی را با کشت یک میلیون و 60 هزار تن در کشور کسب کرده و 9 درصد سطح زیرکشت اراضی و شش درصد تولیدات زراعی را در این بخش داشته باشیم.

وی ادامه داد: در تولید تابستانه مازاد سیب‌زمینی تولید شده به سایر استان‌ها صادر می‌شود و در بخش چغندرقند نیز توانستیم 170 هزار تن محصول تولید شده را به کارخانجات طرف قرارداد با سازمان ارسال کنیم.

مدیر زراعت جهادکشاورزی استان همدان اذعان کرد: در بخش غلات غالب سطوح اراضی به صورت دیم است و تلاش کردیم با استفاده از کارشناسان دولتی و خصوصی در سال گذشته 718 هزار تن گندم و در کشت جو نیز به دلیل محدودیت واردات 105 هزار هکتار از اراضی را با تولید 280 هزار تن در برنامه خود داشته باشیم.

وی افزود: در بخش توسعه تولیدات کلزا نیز توانستیم رتبه پنجم را در سطح کشور به خود اختصاص داده و در 4 هزار و 800 هکتار اراضی، 16 هزار تن محصول کلزا را تولید و از این مقدار 10 هزار و 350 تن محصول را به کارخانه‌های روغن‌کشی ارسال کنیم.

پرورش در پایان سخنان خود گفت: یک واحد روغن‌کشی در نهاوند به منظور تولید دانه‌های روغنی کلزا فعال است و توانستیم 80 درصد تولیدات کلزای استان را برای روغن‌کشی به این کارخانه تحویل داده و ارزش افزوده مناسبی را ایجاد کنیم.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول