اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی اصفهان:

95 درصد نیازهای کشاورزی از تولیدات داخلی تأمین می‌شود

خبرگزاری فارس: قائم‌مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: امروز 95 درصد از نیازهای کشور در بخش کشاورزی از داخل کشور تأمین می‌شود.

95 درصد نیازهای کشاورزی از تولیدات داخلی تأمین می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کاشان، محمد نصر‌اصفهانی بعد از ظهر امروز در مراسم معرفی سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان کاشان اظهار داشت: شهرستان کاشان این ظرفیت را دارد که در بخش کشاورزی و تولید گل و گلاب علاوه بر رونق صنعت گلاب‌گیری، همه ساله در اردیبهشت‌ماه فصل گل و گلاب میزبان صدها هزار گردشگر داخلی و خارجی باشد.

وی افزود: مدیریت جدید جهاد کشاورزی شهرستان کاشان برای بهره‌مندی از این ظرفیت، باید با کار و تلاش مضاعف در جهت توسعه کشت گل‌ محمدی و تربیت نیروی کشاورز جوان در شهرستان کاشان، دقت و سرعت عمل بیشتری داشته باشد.

نصراصفهانی، شهرستان کاشان را یکی از شهرستان‌های بزرگ استان اصفهان با شرایط استانی دانست و گفت: طی مدت چهار سال گذشته در مدیریت قبلی جهاد کشاورزی شهرستان کاشان گام‌های مهمی در بخش آب و خاک و کشاورزی و دامداری برداشته شده است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین توجه به صنایع تبدیلی از جمله محصول انار و زعفران در شهرستان کاشان را حائز اهمیت قلمداد کرد.

این مسئول با اشاره به اینکه همه ساله نقشه راه برای جهاد کشاورزی تعریف می‌شود تصریح کرد: در این نقشه راه 10 اولویت مهم بخش کشاورزی اعلام و به عنوان نقشه راه به مدیران جهادکشاورزی ابلاغ می‌شود.

وی تأمین منابع آب، واگذاری و بومی‌سازی، برون‌سپاری، افزایش کیفی و مبارزه بیولوژیک، مرغداری‌های بدون آنتی‌ بیوتیک، مرحله دوم هدفمندی یارانه‌ها، توجه به بخش‌های ترویجی کشاورزی و سرمایه‌گذاری را از جمله اولویت‌های این نقشه راه برشمرد.

نصراصفهانی با اشاره به بازنشست شدن حدود 700 نفر از نیروی سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان طی مدت چهار سال گذشته و عدم جایگزینی نیروی جدید در این مدت عنوان کرد: سرپرست جدید جهاد کشاورزی شهرستان کاشان باید از نیروی موجود بیشترین بهره‌‌مندی و با بیشترین بهره‌وری را داشته باشد.

وی در ادامه کشور را بی‌نیاز از واردات کشاورزی اعلام کرد و یادآور شد: امروز 95 درصد از نیازهای کشور در بخش کشاورزی از داخل کشور تأمین می‌شود.

این مسئول همچنین آموزش در بخش کشاورزی را یکی از مهمترین مؤلفه‌های پیشرفت 30 سال گذشته در این بخش دانست و افزود: هر چند نفوذ دانش در بخش کشاورزی قابل توجه نیست اما دانشجویان زیادی در رشته کشاورزی  تربیت شده‌اند.

به گفته وی در حال حاضر 137 دانشکده کشاورزی در سطح کشور فعالیت دارند و دراین بخش کمبود نیروی انسانی احساس نمی‌شود، اما حلقه اتصال بین دانشکده و بخش کشاورزی همچنان کمرنگ است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان همچنین ارزش افزوده پایین بخش کشاورزی را یکی از مهم‌ترین دلایل عدم سرمایه‌گذاری دراین بخش قلمداد و تصریح کرد: در بخش کشاورزی کشور 0.48 درصد سرمایه گذاری شده در حالی که در بخش خدمات، سرمایه‌گذاری بالای 60 درصد است

نصر‌اصفهانی میزان سرمایه‌گذاری دولتی در بخش کشاورزی کشور طی مدت چهار سال گذشته را کمتر از 10 برابر اعلام کرد و ادامه داد: این در حالی است که سرمایه‌گذاری دولتی در بخش کشاورزی استان اصفهان طی مدت چهار سال گذشته به بیش از 10 برابر افزایش یافته است.

به گفته وی میزان سرمایه‌گذاری دولتی در بخش کشاورزی استان اصفهان از 15 میلیارد تومان در سال 85 به 150 میلیارد تومان در سال 90 افزایش یافته است.

قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان موفقیت‌های جهاد کشاورزی استان اصفهان در سال گذشته را مهم ارزیابی کرد و گفت: سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان در سال گذشته به لحاظ اجرای عملیات عمرانی بین 72 دستگاه و نهاد دولتی استان اصفهان موفق شد رتبه اول و در بین سازمان‌های جهاد کشاورزی سراسر کشور نیز مقام اول را کسب کند.

نصراصفهانی، موفقیت‌های به دست آمده سازمان جهادکشاورزی استان اصفهان در سال گذشته را مدیون تلاش و کوشش مضاعف همه نیروهای بخش‌های مختلف این سازمان دانست و متذکر شد: انتظار می‌رود در سالی که به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری نامگذاری شده بتواند در جهت تحقق شعار امسال گام‌های مؤثری در بخش کشاورزی استان برداشته شود.

در پایان این مراسم قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان ضمن تجلیل از خدمات جواد امانپور مدیریت سابق جهاد کشاورزی شهرستان کاشان، عباس زیلایی را به عنوان سرپرست جدید جهاد کشاورزی شهرستان کاشان معرفی کرد.

انتهای پیام/ن10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول