اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز:

قیمت طلا در بازار شیراز واقعی است

خبرگزاری فارس: رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز گفت: قیمت در حال حاضر طلا و جواهر در شیراز واقعی است و هیچ‌گونه حباب قیمتی نیز در بازار این شهر وجود ندارد.

قیمت طلا در بازار شیراز واقعی است

رضا راسخ امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: قیمت طلا بر اساس قیمت اونس جهانی طلا تعیین می‌شود و هیچ عاملی بر قیمت طلا اثرگذار نیست.

وی با بیان اینکه تا قبل از نوروز 91 طلا، قیمت واقعی خود را نداشت اضافه کرد: اگر نوساناتی در قیمت طلا در کل کشور به ویژه شیراز ایجاد شود حاصل از تغییر قیمت اونس جهانی است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت سکه بعد از واگذاری دور نخست سکه‌های پیش‌فروش شده بانک مرکزی تغییر می‌کند یا نه، تصریح کرد: بازار آینده سکه به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست.

وی ادامه داد: در حال حاضر کاهش قیمت سکه در بازار شیراز به دلیل کاهش قیمت اونس جهانی طلا بوده و قیمت سکه در شیراز نیز از قیمت جهانی طلا تبعیت می‌کند.

راسخ همچنین گفت: توزیع انبوه سکه‌های پیش‌فروش شده بانک مرکزی تاثیر کمی در روند کنونی قیمت سکه دارد و باید پس از توزیع سکه‌ها منتظر قیمت جهانی طلا باشیم.

وی با بیان اینکه در آستانه نوروز 91 در یک رویداد کم‌نظیر خرید سکه در شیراز کاهش چشم‌گیر یافته بود افزود: این اقدام تا حدی بود که حتی خریدار ربع سکه نیز به ندرت در بازار وجود داشت و این کاهش خرید سکه به دلیل قیمت بالای آن بوده است.

رئیس اتحادیه فروشندگان طلا و جواهر شیراز اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها را بی‌تاثیر بر بازار طلا و سکه عنوان و خاطرنشان کرد: به خاطر اینکه طلا از کالاهای ضروری مردم محسوب نمی‌شود هدفمندکردن یارانه‌ها تاثیری بر بازار سکه و طلا تا این لحظه نداشته است.

به گزارش فارس، قیمت یک گرم طلای 18 عیار در بازار شیراز تا صبح امروز 76 هزار تومان، سکه تمام بهار آزادی 748، نیم سکه 378 و ربع سکه 196 هزار تومان فروخته شد.

انتهای پیام/غ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول