اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد خبر داد

آمادگی دهیاران کهگیلویه و بویراحمد برای استقبال از مسافران نوروزی

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی کامل دهیاران به منظور استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در بخش‌ها و روستاهای این استان خبر داد.

آمادگی دهیاران کهگیلویه و بویراحمد برای استقبال از مسافران نوروزی

ابراهیم جعفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج اظهار داشت: کهگیلویه و بویراحمد دارای آب و هوای دلپذیر است که برخی شهرستان‌ها در مسیر جاده ترانزیتی به جنوب قرار دارند.

* آمادگی برای استقبال از مسافران و گردشگران نوروزی در پایتخت طبیعت ایران

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه کهگیلویه و بویراحمد پایتخت طبیعت ایران و از موقعیت ویژه‌ای در حوزه اماکن تاریخی و گردشگری برخوردار است افزود: مناطق مختلف این استان در نوروز هر سال و در ایام دیگر سال میزبان شمار زیادی از مسافران، میهمانان و گردشگران است.

جعفری با تأکید بر خدمات‌رسانی مناسب به مسافران نوروزی ابراز داشت: همه دستگاه‌های خدماتی نهایت سعی و تلاش خود را به منظور رفاه حال مسافران نوروزی در کهگیلویه و بویراحمد داشته باشند.

وی تصریح کرد: روستاهای بخش‌های مختلف کهگیلویه و بویراحمد آمادگی لازم برای پذیرایی و اسکان هزاران مسافر و گردشگر نوروزی را دارند.

این مسئول در استانداری کهگیلویه و بویراحمد بیان داشت: با توجه به آغاز سفرهای نوروزی و ورود مسافران و گردشگران به مناطق مختلف روستایی دهیاران فضای روستاها را برای استقبال از مسافران نوروزی آماده کرده‌اند.

جعفری یادآور شد: دهیاری‌ها و شوراهای اسلامی روستاها به عنوان نمایندگان مسئولان و مردم در روستاها برای اسکان مسافران بومی و غیربومی در تعطیلات نوروز پیش‌بینی‌های لازم را اندیشیده‌اند.

* کهگیلویه و بویراحمد 320 هزار نفر جمعیت روستایی دارد

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به لزوم استقبال مطلوب از مسافران نوروزی ابراز داشت: چاپ و توزیع بروشور، نقشه و راهنما از مکان‌های دیدنی و آثار تاریخی و نصب بنر و پلاکارد در ورودی و خروجی و هماهنگی برای اسکان مسافران نوروزی از اقدامات لازم در زمینه استقبال و اسکان مسافران نوروزی است.

این مسئول با اشاره به گردش‌پذیر بودن تعداد زیادی از روستاهای کهگیلویه و بویراحمد از آمادگی دهیاران و انجام اقدامات لازم برای جذب حداکثری گردشگران نوروزی و کسب رضایتمندی مسافران در این روستاها خبر داد.

وی خاطرنشان کرد: در بیشتر روستاهایی که دارای آثار تاریخی و جاذبه گردشگری هستند، خدمات اولیه برای اسکان مسافران و گردشگران نوروزی پیش‌بینی شده است.

جعفری روستاهای کریک، چشمه بلقیس، مارین، آب‌الوان در بخش سرآسیاب بهمئی، آبشار کمر‌دوغ، دلی بهرام‌بیگی، روستاهای مختار و دیشموک را از جمله مناطق و روستاهای دیدنی در کهگیلویه و بویراحمد برشمرد.

این مسئول در کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کهگیلویه و بویراحمد یکی از استان‌های گردش‌پذیر منطقه جنوب کشور است، از دهیاران خواست تا در ایام عید نوروز فضای روستایی و پاکسازی ورودی‌ها، معابر و اطراف روستاها برای استقبال و اسکان مطلوب از مسافران نوروزی را در دستور کار خود قرار دهند.

جعفری تأمین امنیت و ارتقای احساس امنیت، آسودگی و تعلق خاطر مسافران و میهمانان نوروزی در پارک‌ها، اماکن عمومی، مراکز فرهنگی، تفریحی و رفاهی و مراکز اقامتی را از دیگر اقدامات هماهنگ شده برای رفاه حال مسافران نوروزی عنوان کرد.

وی با قدردانی از تلاش‌های شبانه‌روزی مأموران نیروی انتظامی کهگیلویه و بویراحمد هوشیاری و مراقبت‌های انتظامی و امنیتی بیشتر برای تأمین امنیت اماکن مسکونی و محل‌های اسکان مسافران را خواستار شد.

جعفری متذکر شد: کهگیلویه و بویراحمد افزون بر یک هزار و 792 روستا، 17 بخش و با جمعیت روستایی افزون بر 320 هزار نفر بوده که با دارابودن طبیعت زیبا و مناطق تاریخی و دیدنی از استان‌های گردش‌پذیر جنوب کشور است.

انتهای پیام/ن۲۰/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول