اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر کل تبلیغات اسلامی گلستان:

حیات جامعه به فعالیت‎های دینی وابسته است

خبرگزاری فارس: مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان گفت: دین همانند خون در بدن انسان است و نقش مهمی را در حیات فردی و اجتماعی ما دارد.

حیات جامعه به فعالیت‎های دینی وابسته است

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان حجت‎الاسلام نورالله ولی‎نژاد عصر یکشنبه در مراسم اختتامیه همایش منطقه‎ای پیشگیری از اعتیاد اظهار داشت: دین اسلام یک دین کامل است که جدای از نقش تشویقی که در بعضی از بخش‎های زندگی دارد با توجه به شرایط زمانی و مکانی و اتفاقاتی که می‌افتد نقش بازدارنده‎ای ایفا می‎کند و با اشاره به آثار بد فردی و اجتماعی آن حرکت افراد جامعه را از انجام دادن آن بر حذر می‎دارد که اعتیاد به مواد مخدر یک نمونه از آن است.

وی تصریح کرد: در دین اسلام هر چیزی که سلامت عقل را به محوطه خطر نزدیک کند و قدرت اراده و تصمیم‎گیری فرد را سست کند حرام است و انجام دادن و مصرف آن جایز نیست، لذا مصرف موادمخدر چه از نوع سنتی و چه نوع صنعتی آن که به جسم و روح انسان‎ها آسیب می‎رساند و حوادثی ناخوشایند را در چرخه زندگی فردی و اجتماعی آدمی رقم می‎زند حرام است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی استان گلستان اضافه کرد: ورود دستگاه‎های فرهنگی به بخش پیشگیری از مصرف موادمخدر می‎تواند به سایر فعالان این عرصه فرصت بدهد تا وقت و هزینه‎های خود را صرف درمان آن عده از معتادانی کنند که خواسته و ناخواسته درگیر اعتیاد شدند و سلامت فردی و اجتماعی خود را در معرض خطر و نابودی گذاشتند.

ولی‎نژاد با اشاره به فعالیت‎های رسانه‎ها در عرصه مبارزه با موادمخدر اذعان داشت: رسانه‎ها چون در بین مردم هستند و به عنوان عضو خانواده‎ها محسوب می‎شوند می‎توانند نقش خود را در زمینه اطلاع‎رسانی و آگاهی دادن افراد جامعه افزایش دهند و با ساخت برنامه‎های مستند و فیلم و سریال‎های داستانی و سینمایی مردم را از عواقب مصرف موادمخدر آگاه کنند.

وی متذکر شد: تمام سعی ما بر این است باز هم در زمینه پیشگیری از اعتیاد و مصرف موادمخدر فعالیت داشته باشیم و از هدررفتن بخشی سرمایه‎های اصلی جامعه یعنی جوانان جلوگیری کنیم.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول