اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول امور مساجد بوشهر خبر داد

تشکل‌های دینی برای مقابله با جنگ نرم دشمن تقویت شوند

خبرگزاری فارس: مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تقویت تشکل‌های دینی در عرصه‌های مختلف برای مقابله با جنگ نرم دشمن از مهم‌ترین برنامه‌های ما در سال جاری خواهد بود.

تشکل‌های دینی برای مقابله با جنگ نرم دشمن تقویت شوند

حسین ادیبی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بوشهر اظهار داشت: اهتمام به توسعه اندیشه‌ها و رهنمودهای امام راحل (ره) و مقام معظم رهبری در ارتباط با آئین‌های مذهبی تبیین و تشریح فلسفه پرداختن به نقش تاریخی قیام عاشورا و نفی تحلیل‌های ناصواب با واقعه عاشورا در محافل و مجالس، تاکید بر ضرورت صیانت از روش‌های اصیل و سنتی در عزاداری‌ها و بررسی راهکارهای تقویت و توسعه آن و تناسب با روح حماسی عاشورا از جمله محورهای مورد بحث بود که مورد تاکید قرار گرفت.

ادیبی به معرفی سبک‌ها، آداب، اشعار و روش‌های اصیل و صحیح در مناسبت‌های دینی به عنوان یکی از مصوبات ستاد شئون فرهنگی اشاره و تاکید کرد: نوآوری و تبلیغ سبک‌های جدید متناسب با شئون مراسم مذهبی به منظور ارتقاء کیفیت برنامه‌ها از جمله تاکیدات این ستاد به تشکل‌های دینی و اقشار تاثیرگذار بوده است.

وی ادامه داد: استفاده از توان و ظرفیت شوراهای هیئت‌های مذهبی و کانون مداحان و شعرای آئینی برای انسجام برنامه‌های هیئت‌های مذهبی و مداحان از جمله اقدامات این ستاد در سال گذشته به شمار می‌رود. مسئول امور مساجد اداره کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر به تغذیه فکری تشکل‌های دینی، مبلغین و مبلغات و مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) اشاره کرد و ادامه داد: در سال گذشته مجلات و نشریات مختلف با محتوای دینی از جمله خیمه، چاووش، اعتصام، اندیشه معلم، پیام محراب و شبستان اندیشه برای استفاده عزیزان توزیع شد.

ادیبی خاطر نشان کرد: در آستانه مناسبت‌های دینی از جمله ماه مبارک رمضان و ایام سوگواری محرم و صفر همایش‌های شئون فرهنگی با حضور مسئولان هیئت‌های مذهبی، مداحان و ذاکران اهل بیت (ع) و مبلغین و مبلغات در سطح شهرستان‌های استان برای تبیین برنامه‌های فرهنگی برگزار شد.

وی اظهار امیدواری کرد با تداوم برگزاری جلسات ستاد در سال جدید شاهد اتخاذ روش‌های مناسب برای استفاده بیش از پیش از محافل و مجالس مذهبی با رویکرد مقابله با خرافات، بدعت‌ها، تقویت و توسعه فعالیت‌های مذهبی در سطح جامعه باشیم.

ادیبی اظهار داشت: اداره کل تبلیغات اسلامی بوشهر بر اساس بند 16 از ماده 6 اساسنامه سازمان تبلیغات اسلامی در مسئولیت سازماندهی زنجیره بزرگ تشکل‌های دینی و هیئت‌های مذهبی و نقش مجموعه‌های مذکور در شکل‌دهی فضای دینی و مذهبی در جامعه در سال جدید از این ظرفیت ارزشمند بهره لازم را به عمل خواهد آورد.

مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی بوشهر افزود: مواجهه هوشمندانه با تحریفات، بدعت‌ها، نحله‌ها و عرفان‌های انحرافی و نوظهور و تقویت جبهه‌بندی در جنگ نرم دشمنان انقلاب اسلامی از جمله محورهای مورد توجه و تاکید در تشکل‌های دینی محسوب می‌شوند.

وی مسجدمحوری در تمام فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی، بهسازی و تعامل جدی هیئت‌ها در فعال‌سازی و حفظ فعالیت اصیل مساجد و توجه به کاربری‌های نوین در فناوری اطلاعات و ارتباطات رسانه‌ای را از دیگر محورهای فعالیت تشکل‌های دینی برشمرد و اظهار داشت: مسئولان مجموعه‌های مذکور باید اعضای خود را در جهت ارتقای محتوایی و دانش و مهارت‌های تخصصی در این زمینه آموزش دهند. ادیبی خاطر نشان کرد: توانمندسازی و تغذیه فکری مستمر منابع انسانی شبکه تشکل‌های دینی و بومی‌سازی فعالیت‌های فرهنگی و تبلیغی هیئت‌های مذهبی همچنین ورود اثر بخش به عرصه فعالیت‌های دینی و اجتماعی از رویکردهای تشکل‌های دینی در سال جدید به حساب می‌آید.

مسئول امور مساجد تبلیغات اسلامی بوشهر اظهار امیدواری کرد با انسجام فعالیت‌های شبکه بزرگ تشکل‌های دینی در استان بتوانیم در جهت رفع آسیب‌های اجتماعی و شکل‌گیری جبهه فرهنگی انقلاب گام برداریم.

انتهای پیام /صا10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول