اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سومین روز از هفته سلامت

نمایشگاه سلامت در سنندج گشایش یافت

خبرگزاری فارس: در سومین روز از هفته سلامت، نمایشگاه سلامت با محوریت سلامت و سالمندی، زندگی سالم، طول عمر بیشتر در نمایشگاه صنایع دستی و گردشگری استان در سنندج برپا شد.

نمایشگاه سلامت در سنندج گشایش یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان ظهر امروز در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه که با حضور جمعی از مسئولین و اقشار مختلف مردم برپا شد، آموزش و اطلاع‌رسانی به مردم در زمینه سالمندی و سلامت را از اهداف برپایی این نمایشگاه عنوان کرد.

طیب قدیمی افزود: نمایشگاه سلامت در بردارنده 15غرفه در زمینه‌های پیشگیری از انواع بیماری‌های شایع دوران سالمندی از جمله دیابت، فشار خون، انواع سرطان‌ها، بیماری‌های قلبی و عروقی، پوکی استخوان و غیره است.

وی در ادامه سلامت را مستلزم داشتن جامعیت سلامت جسمی، روحی، روانی و فکری در انسان دانست و تصریح کرد: برای داشتن جامعه‌ای سالم باید از دوران کودکی و نوجوانی به سلامت افراد، نحوه تغذیه، ورزش و تحرک بدنی و بهداشت روانی توجه کرد تا در آینده سالمندانی توانمند، فعال و مولد داشته باشیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در نمایشگاه سلامت انواع بروشور، کتابچه و سی‌دی‌های آموزشی در زمینه‌های مختلف بهداشت و سلامت بویژه سلامت و سالمندی، مشاوره تغذیه، اندازه‌گیری میزان قند خون و فشار خون به‌طور رایگان انجام می‌شود.

قدیمی بیان کرد: این نمایشگاه با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کردستان و مرکز بهداشت سنندج، سایر واحدهای تابعه و تعدادی از ادارات استان و انجمن‌های مردم نهاد برپاشده است.

وی افزود: نمایشگاه سلامت از بیستم فروردین ماه جاری به مدت سه روز در دو نوبت صبح و عصر پذیرای بازدید کنندگان است.

*‌ بهره‌برداری از 5 پروژه عمرانی، تحقیقاتی و پزشکی در کردستان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: به مناسبت هفته سلامت 5 پروژه عمرانی، بهداشتی، درمانی و تحقیقاتی ان در استان به بهره برداری می‌رسد.

قدیمی در ادامه افزود: پروژه‌های یاد شده شامل بهره‌برداری از یک دستگاه اتوبوس آمبولانس فوریت‌های پزشکی 115 استان، افتتاح سه مرکز بهداشتی درمانی شهری روستایی و افتتاح حیوان خانه مرکز تحقیقات سلولی مولکولی دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی استان است.

وی اضافه کرد: برای بهره‌برداری از این طرح‌ها درمجموع 20 میلیارد ریال از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی کردستان هزینه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه بهره‌برداری از این طرح‌ها را موجب ارتقای کیفیت ارائه خدمات به مصدومین حوادث، ارتقای کیفیت خدمات بهداشتی درمانی به مردم و تحقیقات کیفی در زمینه علوم پزشکی عنوان کرد.

قدیمی در پایان خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی کردستان در زمینه تحقیقات سلولی مولکولی در بین دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است.

انتهای پیام/غ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول