اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس:

پیامدهای منفی هدفمند شدن یارانه‌ها را حذف کنیم

خبرگزاری فارس: عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس گفت: دولت و مجلس با تعامل می‌توانند پیامد‌های منفی هدفمند شدن یارانه‌ها را حذف کنند.

پیامدهای منفی هدفمند شدن یارانه‌ها را حذف کنیم

جعفر قادری امروز در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در شیراز با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها تمام اقدامات مسؤلان را بهینه می‌کند، اظهار داشت: از محل درآمد قانون هدفمندی یارانه‌ها و پرداخت سهم تولیدکنندگان حلاوت و شیرینی پرداخت نقدی یارانه‌ها حفظ شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با اشاره به افزایش نرخ تورم به دلیل پرداخت نقدی یارانه‌ها گفت: افزایش نرخ تورم به دلیل پرداخت نقدی یارانه‌ها امری طبیعی است که می‌توان با راهکارهایی مانند متناسب سازی سود بانکی از ایجاد تورم و گرانی در بعضی بازارها جلوگیری کرد.

قادری تصریح کرد: تشکیل کمیسیون طرح تحول اقتصادی یکی از راهکارهایی بود که تورم 21 درصد را توانستیم کاهش دهیم.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تجربه خوب اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها در فاز نخست خاطرنشان کرد: در فاز دوم اجرای این قانون باید مواردی مانند سهم تولیدکنندگان و حمایت از بخش‌هایی از قبیل حوزه حمل و نقل، فناوری اطلاعات و ارتباطات، مسکن، بهداشت، آموزش و توسعه اشتغال مورد توجه قرار گیرد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی افزود: با شناسایی و رفع مشکلات مرحله نخست هدفمندی یارانه‌ها فاز دوم برای اجرا پیش می‌رود.

وی افزود: اطلاع و اشراف نمایندگان باعث کاهش دغدغه مردم می‌شود و در این راستا نمایندگان مجلس باید قانع شده تا بتوانند در تصمیم‌گیری‌های دولت حضور مستمر داشته باشند.

قادری ادامه داد: تعامل‌ها و  گفت‌وگوها باعث بهتر شدن اجرای برنامه می‌شود، به طوری که می‌توان به منابع، توزیع و بازگرداندن تنخواه بانک ملی و مصارف درآمد مرحله نخست اشاره کرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها شرایط را برای مردم بهتر می‌کند، ابراز داشت: اجرای فاز دوم شرایط را برای مردم بهتر می‌کند اما اشکال اجرا در سهم بخش‌های تولیدی بوده که باید اصلاح شود یعنی درآمد هدفمندی که 80 درصد آن خانوارها و 20 درصد آن تولید است باید در فاز دوم بخش تولید بیشتر شود تا بازار دچار تورم نشود.

وی با بیان اینکه فاز نخست هدفمندی یارانه‌ها باعث می‌شود دولت با شناخت بیشتری مرحله دوم را اجرا کند، ادامه داد: در فاز دوم سعی می‌شود پرداخت نقدی یارانه‌ها به سمت تامین نیازهای اقشار کم‌درآمد سوق داده شود و توسعه اشتغال نیز هدف بعدی است.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باید تناسبی بین دریافت‌ها و پرداخت‌ها وجود داشته باشد ضمن اینکه در این راستا و در اجرای  فاز دوم شبکه حمل و نقل عمومی نیز باید شامل هدفمندی یارانه شود.

وی همچنین با تاکید بر اینکه دولت باید با حساب و کتاب بیشتری اجرای فاز دوم هدفمندی یارانه‌ها را پیش ببرد، تصریح کرد: در مرحله دوم اشخاصی که تشخیص داده می‌شود از وضعیت مالی مناسبی برخوردارند می‌توانند با مراجعه با سامانه refahi.ir انصراف خود را اعلام کنند.

قادری اضافه کرد: در مرحله دوم افرادی که تشخیص داده شوند درآمد بهتری دارند خودشان اعلام انصراف می‌کنند و در مرحله بعد با توجه به تمکن مالی و دارایی مردم از منابع اطلاعاتی به درآمد واقعی مردم دسترسی پیدا کنند که با توجه به وضعیت افراد یارانه آن‌ها کم و یا قطع می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: پیشبرد اهداف بزرگ نیاز به وحدت بین قوا دارد و اختلاف نظرها باعث رشد و بالندگی می‌شود.

وی تصریح کرد: اگر اختلاف سلیقه وجود نداشته باشد نمی‌توان به توسعه و بالندگی رسید و بهترین تصمیمات را برای کشور گرفت.

قادری در پایان با اشاره به زمان تقریبی برای تصویب نهایی بودجه امسال گفت: زمان تقریبی برای تصویب نهایی بودجه امسال پایان فروردین ماه در کمیسیون تلفیق بررسی و پنجم یا ششم اردیبهشت ماه به جمع‌بندی می‌رسد.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول