اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار گلستان:

انصراف از یارانه‎ها برای دهک بالا اجبار نیست

خبرگزاری فارس: استاندار گلستان گفت: انصراف از یارانه‎ها برای دهک بالا اجبار نیست.

انصراف از یارانه‎ها برای دهک بالا اجبار نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان جواد قناعت صبح امروز در جمع مدیران گلستان اظهار داشت: در حال حاضر نزدیک به 75 میلیون نفر از ایرانی‎ها یارانه پرداخت می‎شود و به دلیل اینکه طبق قانون، یارانه به همه افراد تعلق می‎گیرد در مرحله اول هدفمندی یارانه‎ها همه افراد جامعه از آن یکسان بهره‎مند می‎شوند.

این مسئول با اشاره به اینکه در مرحله دوم، یارانه‎ها متناسب با درآمد خانوارها پرداخت می‎شود افزود: تا به امروز بیش از 800 هزار خانوار شناسایی شده‎اند که در دهک 9 و 10 قرار گرفته‎اند و از تملک خوبی برخوردار هستند.

قناعت با بیان اینکه این تعداد خانوار 7 میلیون نفر در سطح کشور است تصریح کرد: دولت می‎خواهد با اختیار و داوطلبانه به این تعداد بگوید که از گرفتن یارانه‎ها انصراف دهید و در این کار جبری وجود ندارد.

استاندار گلستان متذکر شد: اطلاعات مالی خانوارها از اسرار است و کسی حق ندارد که این اطلاعات را فاش کند و با این مسئله قانونی برخورد می‎شود.

وی با بیان اینکه چند هزار نفر از افراد دهک بالا در گلستان نیز وجود دارد، افزود: پیامک سازمان هدفمندی یارانه‎ها 300025 است و چنانچه این پیامک برای فردی ارسال شد با انتخاب گزینه مورد نظر از کل یارانه، نصف یارانه، مابه تفاوت یارانه و یا اینکه با انتخاب گزینه چهارم عدم انصراف، از یارانه همچنان برخوردار شود.  

این مسئول با اشاره به اینکه کارمند، روستایی و معلم در رده دهک بالا قرار ندارد خاطر نشان کرد: اگر فردی از جواب به این پیامک خودداری کند به منزله حذف و انصراف از یارانه محسوب می‎شود.

استاندار گلستان آبیاری تحت فشار را از دیگر اولویت‎های برشمرد که در سال 1391 انجام خواهد شد و افزود: در سال 1390 چون بستر مناسب این کار فراهم نشده بود چندان خوب به آن پرداخته نشد، اما انتظار داریم در سال 1391 با توجه به اینکه بستر این کار نیز فراهم است با قدرت و سرعت بیشتری انجام شود.

وی اتمام طرح‎های مهر ماندگار را از دیگر اولویت‎ها دانست و یادآور شد: در گلستان 22 طرح مهر ماندگار وجود دارد که با جدیت پیگیری می‎شود و مسکن مهر نیز تا پایان امسال با توجه به اینکه در آخرین سال کاری دولت قرار داریم به اتمام خواهد رسید.

قناعت مسئله اشتغال را همچنان یکی از موضوعات مهم برای استان گلستان عنوان کرد و یادآور شد: انتظار داریم که در سال 1391 نیز به این موضوع با جدیت در استان پرداخته شود.

این مسئول با بیان اینکه شورای هماهنگی مبارزه با اعتیاد به استانداری گلستان واگذار شده اذعان داشت: در سال گذشته با اقدامات انجام شده فاز یک مرکز ترک اعتیاد توسکستان انجام شد و در سال جاری فازهای بعدی این مرکز مورد بهره‎برداری قرار خواهد گرفت.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول