اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان خبر داد

بیشترین سالمند گلستان در شهرهای گرگان، گنبدکاووس و بندرترکمن

خبرگزاری فارس: رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت: حدود 108 هزار سالمند در استان گلستان وجود دارد که بیشترین آن مربوط به شهرستان‎های گرگان، گنبدکاووس و بندرترکمن است.

بیشترین سالمند گلستان در شهرهای گرگان، گنبدکاووس و بندرترکمن

عبدالله عباسی امروز در گفت‎وگو با خبرنگار فارس در گرگان ضمن گرامیداشت هفته سلامت اظهار داشت: از تعداد 108 هزار سالمند گلستانی 56 هزار نفر در روستاها و 52 هزار نفر در شهرها زندگی می‎کنند.

وی با بیان اینکه میانگین سالمندی کشور حدود 7.5 درصد است بیان داشت: اگر کشوری بالای هشت درصد افراد سالمند داشته باشد تحت عنوان کشور سالخورده از آن یاد می‎شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان تصریح کرد: میانگین امید به زندگی در کشور ایران 71.5 سال است که در بانوان 73 سال و در آقایان حدود 70 سال ذکر شده است.

عباسی در خصوص اینکه سالمندی یک فرصت است یا تهدید خاطر نشان کرد: سالمندی بر اساس فرهنگ ما و آنچه که در روایات به آن توصیه شده قطعا یک فرصت است و اگر با توجه به تجربیات ارزشمندی که در سالمندان وجود دارد مسئولیتی به آنها سپرده نشود این فرصت تبدیل به یک تهدید خواهد شد بنابراین اگر برنامه‎ریزی دقیقی در این زمینه صورت نگیرد سالمند سالم در جامعه نخواهیم داشت و فرصت‎ها به تهدید ختم می‎شود.

این مسئول تاکید کرد: تمام شعارهایی که در هفته سلامت عنوان می‎شود این است که ما بتوانیم از فرصت‎ها بیشتر استفاده کرده و از میزان تهدیدات کم کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در پایان اذعان داشت: بر اساس آمارها اگر کشوری بالای 10 درصد سالمند داشته باشد و به بهداشت سلامت آنها توجهی نشود بالای 50 درصد هزینه‎های درمانی آن کشور را به خود اختصاص خواهد داد و 10 درصد سالمندان می‎توانند بیشتر از 90 درصد بقیه، هزینه‎های درمانی داشته باشند بنابراین لازم است برنامه‎ریزی مناسبی در این زمینه انجام شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول