اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مسئولان

مدیریت راه‌ آهن قم از استان مرکزی جدا شد

خبرگزاری فارس: مدیریت راه آهن قم ظهر امروز در مراسمی با حضور مسئولان ملی و استانی به صورت رسمی از استان مرکزی جدا شد.

مدیریت راه‌ آهن قم از استان مرکزی جدا شد

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، با وجود اینکه بیش از یک دهه از تبدیل شدن شهر قم به استان می‌گذرد، مشکلات فراوانی پیش روی مردم قم قرار می‌گیرد که از آن جمله می توان به مدیریت ریل راه آهن قم توسط استان مرکزی اشاره کرد.

قم که ام القرای جهان تشیع نام گرفته است علاوه بر اینکه محل صدور علم و دانش به تمام نقاط دور جهان است، به دلیل اینکه در شاهراه اصلی 17 استان کشور قرار گرفته است از رشد اقتصادی مناسبی برخوردار شده و محلی برای ترانزیت کالاهای گوناگون است که نیاز به مدیریت جامع در خط ریلی بیش از گذشته در این استان حس می‌شود.

در ماه‌های پایانی سال گذشته، وزیر راه و شهرسازی راهکار اساسی برای حل مشکلات راه آهن قم را واگذاری مدیریت این مجموعه به خود استان قم عنوان کرد.

از جمله مشکلات خط ریلی راه آهن قم، عبور قطار از مرکز شهر است که برای حل این مشکل کمربند ریلی در نظر گرفته شده که تکمیل آن رو به پایان است.

با تکمیل این پروژه، قطارهای باری از داخل شهر قم عبور نخواهند کرد و مشکلات مردم شهر قم نیز در این زمینه برطرف می‌شود.

پس از کش و قوس‌های فراوان، درخواست‌های متعدد مردم از مسئولین و پیگیری‌های آنان، ظهر امروز اداره راه آهن قم از استان مرکزی جدا و مسئولیت آن در اختیار مجموعه مدیریتی قم قرار گرفت.

در جلسه افتتاحیه اداره کل راه آهن قم که در تالار معصومیه استانداری این استان برگزار شد، مدیر عامل راه آهن کشور، استاندار قم، مدیرکل راه آهن اراک، سرپرست راه آهن قم و جمعی از مدیران استان قم حضور داشتند.

انتهای پیام/و۳۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول