اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار خوی خبر داد

بازدید‌ 173 هزار و 849 گردشگر نوروزی از خوی

خبرگزاری فارس: فرماندار خوی گفت: 173 هزار و 849 نفر مسافر در ایام نوروز امسال وارد خوی شدند.

بازدید‌ 173 هزار و 849 گردشگر نوروزی از خوی

غلام‌حسین عماری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه اظهار داشت: 27 هزار و 514 نفر از مسافران و گردشگران برای مشاوره و راهنمایی به ستاد اسکان گردشگران مراجعه کرده‌اند.

وی با بیان اینکه شهرستان خوی بعد از ارومیه دارای قدمت تاریخی بالایی است افزود: یک هزار و 800 گردشگر خارجی از بناهای تاریخی این شهرستان بازدید کردند.‌

این مسئول در ادامه تصریح کرد: این گردشگران از کشورهای آلمان، ترکیه، کانادا، ژاپن، جمهوری آذربایجان و ارمنستان از ابتدای امسال تاکنون از بناهای تاریخی این شهرستان بازدید کرده‌اند.

وی از حضور 50 هزار مسافر نوروزی و بازدید کننده آثار تاریخی خوی همزمان با ایام تعطیلات امسال خبر داد و اظهار داشت: این میزان در مقایسه با سال‌‌های گذشته 25 درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به برپایی چادر و کانکس در ورودی‌های شهر برای راهنمایی و ارائه خدمات به مسافران نوروزی تصریح کرد: برقراری کشیک‌های نوروزی در ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی توسط اداره میراث فرهنگی از جمله خدمات ارائه شده به گردشگران بود.

این مسئول با بیان اینکه 22 فقره تور گردشگری در ایام نوروز با 36 دستگاه اتوبوس در این شهرستان جابه‌جا شدند گفت: در 25 واحد اقامتی اعم از هتل، مهمانسرا، مهمانپذیر، خانه معلم و سه باب مدرسه و پانسیون، یک‌هزار و 260 نفر گردشگری نوروزی اقامت گزیدند.

عماری ادامه داد: مسافران و گردشگران داخلی و خارجی از آرامگاه شمس تبریزی، موزه، بازار تاریخی، ساختمان قدیم شهرداری، پل تاریخی خاتون، مسجد مطلب‌خان و کلیسای سورپ سرکیس بازدید کردند.

فرماندار خوی اظهار داشت: توزیع بروشور، نقشه اطلاع‌رسانی و حضور راهنمایان گردشگری از دیگر اقدامات این شهرستان برای رفاه حال گردشگران داخلی و خارجی بود.

این مسئول خاطر نشان کرد: در روز 13 فروردین نیز بیش از 170 هزار نفر از مردم خوی با بیش از 31 هزار دستگاه انواع خودرو شخصی و عمومی برای استفاده از طبیعت به دامان طبیعت رفتند.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول