اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر عامل آبفار آذربایجان غربی خبر داد

بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی کوزه‌رش سلماس

خبرگزاری فارس: مجتمع آبرسانی روستای کوزه‌رش سلماس با حضور مدیر عامل آب و فاضلاب روستایی آذربایجان غربی مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

بهره‌برداری از مجتمع آبرسانی کوزه‌رش سلماس

رسول اکبری امروز در حاشیه بهره‌برداری از این مجتمع در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سلماس اظهار داشت: مجتمع آبرسانی کوزه‌رش در دهستان شناتال سلماس برای آبرسانی به پنج روستا شامل 528 خانوار با 3 هزار و 264 نفر جمعیت احداث شده است.

وی افزود: در این مجموعه دو حلقه چاه با 42 کیلومتر شبکه و خط انتقال آب شرب در 460 مترمکعب در چهار باب منبع تاکنون با صرف اعتبار یک میلیارد و 700 میلیون تومان احداث شده است.

مدیر عامل آبفار آذربایجان غربی اضافه کرد: آب و فاضلاب روستایی 69 پروژه در روستاهای سلماس در دست احداث دارد که 40 درصد از این پروژه‌ها تا پایان سال جاری به بهره‌برداری خواهند رسید.

این مسئول ادامه داد: برای آب‌رسانی به روستاهای شهرستان سلماس از محل اعتبارات ملی (ماده 180) در پایان سال گذشته مبلغ 4 میلیارد تومان اختصاص یافته است که با این مبلغ برای 20 روستای شهرستان با جمعیت 13 هزار و 500 نفر پروژه‌های آبرسانی احداث می‌شود.

مرتضی نظری فرماندار شهرستان سلماس نیز در ادامه با تبریک سال نو و نام‌گذاری امسال به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی از طرف مقام معظم رهبری گفت: به کارگیری درست سرمایه‌‏ها رکن اساسی تولید ملی می‌باشد و محقق شدن حمایت از تولید ملی باعث می‌شود ایران اسلامی در چشم‌انداز 20 ساله الگوی تمام ملت‌ها شده و اقتصاد ایران به قله پیشرفت و تعالی دست یابد.

وی ادامه داد: در روستاهای شهرستان سلماس فعالیت گسترده آب و فاضلاب روستایی را شاهد هستیم که نخستین تصفیه‌خانه روستایی در سطح استان در روستای سیلاب شهرستان سلماس که دهه فجر سال گذشته افتتاح شد از جمله این فعالیت‌ها به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: خدمات‌رسانی دولت به روستاها باعث شده که شاهد مهاجرت معکوس به روستاها باشیم.

انتهای پیام/و20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول