اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون دانشگاه علوم پزشکی کردستان اعلام کرد

انجام بیش از 14 هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

خبرگزاری فارس: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان از انجام بیش از 14هزار بازدید از مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی استان از اول اسفندماه گذشته تا چهاردهم فروردین ماه جاری خبر داد.

انجام بیش از 14 هزار بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی

فرزام بیدارپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: این بازرسی‌ها در راستای اجرای طرح بسیج سلامت نوروزی و به منظور ارتقای بهداشت موادغذایی و حفظ سلامت مسافران نوروزی و شهروندان کردستانی صورت گرفته است.

به گفته وی؛ طرح بسیج سلامت نوروزی از اول اسفندماه90 آغاز شده و تا پانزدهم فروردین ماه جاری ادامه دارد و در راستای اجرای آن روزانه به طور میانگین 19 اکیپ از بازرسان بهداشت محیط استان از مراکز تهیه، توزیع و فروش موادغذایی از قبیل رستوران‌ها، اغذیه فروشی‌ها و اماکن عمومی، اقامتی، و تفریحی بازدید می‌کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان اضافه کرد: در جریان این بازرسی‌ها از اول اسفندماه تاکنون با انواع تخلفات بهداشتی برخورد و در این رابطه 121 نفر به مراجع قضایی معرفی و 20 مکان نیز به علت رعایت نکردن موارد بهداشتی پلمب شد. همچنین در اجرای طرح بسیج نوروزی با 20 نفر از دستفروشان دوره‌گرد نیز برخورد قانونی شد.

به گفته وی؛ در اجرای این طرح تاکنون بیش از 8 تن موادغذایی فاسد و غیر مجاز در سطح استان کشف و معدوم شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در ادامه تصریح کرد: در این مدت همچنین یکهزار و 340 مورد نمونه‌برداری میکروبی از آب، 154مورد نمونه‌برداری موادغذایی، 16هزار مورد کلرسنجی آب در سطح شهرها و روستاهای استان توسط بازرسان بهداشت محیط این دانشگاه انجام شد.

بیدارپور در ادامه از مسافران و شهروندان کردستانی خواست، هنگام خرید موادغذایی به تاریخ تولید و انقضای محصول و شکل ظاهری بسته‌بندی توجه لازم را داشته باشند و از خرید موادغذایی از دستفروشان دوره‌گرد خودداری کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: خودداری از مصرف آب‌های نامطمئن، استفاده از آب‌های بسته بندی شده، سالم‌سازی میوه و سبزیجات با مواد ضدعفونی کننده برای حفظ سلامت مسافران و شهروندان لازم و ضروری است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان در پایان از مردم خواست به منظور حفظ سلامت خود و اطرافیان در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در زمینه‌های موادغذایی، آشامیدنی ،زباله و ... با شماره تلفن 09678 ستاد فوریت‌های سلامت محیط و کار اطلاع دهند تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم صورت گیرد.

انتهای پیام/خ۲۰/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول