اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه بوشهر:

بوشهر نماد پیشرفت هسته‌ای ایران اسلامی است

خبرگزاری فارس: امام جمعه بوشهر گفت: بوشهر نماد دانش هسته‌ای و ارتقای سطح آن در کشور اسلامی ایران است.

بوشهر نماد پیشرفت هسته‌ای ایران اسلامی است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر آیت‌الله غلامعلی صفایی‌بوشهری در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تبریک به مناسبت 20 فروردین روز ملی فناوری هسته‌ای ایران خاطر نشان کرد: دانش هسته‌ای یک دانش بنیادی و استراتژیک است که بسیاری از تجهیزات بزرگ صنعتی وابسته به این فناوری هستند.

وی بیان کرد: فناوری هسته‌ای می‌تواند دانش علمی یک کشور را متحول کند و نخبگان علمی ایران اسلامی توانستند اقدامات بسیار ارزشمندی در زمینه فناوری هسته‌ای در تاریخ اسلامی ایران انجام دهند و با هدایت‌های مقام معظم رهبری توانستند دانش هسته‌ای را بومی کنند.

صفایی‌بوشهری عنوان کرد: بوشهر نماد دانش هسته‌ای و ارتقاء سطح آن در کشور اسلامی ایران است.

امام جمعه بوشهر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار با فرماندهان نیروهای مسلح اظهار داشت: حفظ و ارتقای انگیزه‌های الهی در کنار تقویت نظامی برای نیروهای مسلح یک اصل است.

وی افزود: نیروهای نظامی جمهوری اسلامی ایران در دو بعد نظامی و فضای الهی خدمت می‌کنند.

صفایی‌بوشهری گفت: نیروهای مسلح علاوه بر حفظ امنیت و ارتقای آمادگی نظامی خود، در مسیر رشد ایمانی و تقوایی خودشان هم باید بکوشند چون که اساس زندگی انسان دین است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر تصریح کرد: همواره نیروهای مسلح در تاریخ اسلام نماد مقاومت و دین‌داری بوده‌اند.

وی اضافه کرد: انسان برای اینکه به هدف خود در زندگی دست یابد باید صبر و استقامت پیشه گیرد تا به اهداف و تعالی خود برسد.

صفایی‌بوشهری در ادامه افزود: جامعه‌ای که صبر و توان استقامت در برابر مشکلات نداشته باشد از هم می‌پاشد و کشورهایی که دارای مقاومت، صبر و شکیبایی هستند، می‌توانند به راحتی در مسیر توسعه و رسیدن به اهداف خود گام بردارند.

امام جمعه بوشهر ضمن گرامیداشت هفته هنر و شهادت شهید آوینی گفت: هنر باید در بستر فرهنگ دینی باشد و آن وقت که هنر با فرهنگ دینی همراه شود، آسمانی می‌شود.

وی ضمن گرامیداشت سالروز تاسیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی اظهار داشت: یکی از بنیاد‌های مؤثر و کارآمد که همیشه حامی مردم بوده، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی است.

نماینده ولی فقیه در استان بوشهر به مناسبت 19 فروردین سالروز شهادت ناصر صدر بیان کرد: شهید صدر بزرگمردی بود در تاریخ فقه و فقاهت دینی که همیشه از وی به عنوان یک نابغه، اندیشمند و یک انسان مبتکر در عرصه‌های علوم اسلامی یاد می‌شود.

صفایی‌بوشهری ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: ایشان از همان روزی که به دنیا آمدند دچار اندوه، غم و فشارهای زیادی بودند.

وی در ادامه تصریح کرد: حضرت فاطمه (س) از همان کودکی شاهد آزار و اذیت‌هایی که دشمنان بر پدر و مادرش روا می‌داشتند بود، اما غم‌انگیزترین روزهای ایشان بعد رحلت پیامبر (ص) بود.

انتهای پیام/آ10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول