اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

انتقاد آیت‌الله نعیم‌‌آبادی از آمار اشتغال‌ توسط دولت

مسئولان نسبت به نحوه ارائه آمار توجه بیشتری کنند

خبرگزاری فارس: امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه طی سال‌های اخیر براساس آمار اعلامی از طرف دولت فرصت‌های متعدد شغلی در کشور ایجاد شده، گفت: کسی حاضر نیست در مقابل آمار مذکور، آمار فرصت‌های شغلی که در پس سیاست‌گذاری‌های اشتباه در کشور از بین رفته را ارائه دهد.

مسئولان نسبت به نحوه ارائه آمار توجه بیشتری کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس، آیت‌الله غلامعلی نعیم‌‌آبادی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته ضمن تسلیت سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) به سفر کابینه به هرمزگان اشاره کرد و اظهار داشت: انتقاد از نحوه ارائه آمار در حوزه اشتغال به معنای آن نیست که عملکرد دستگاه‌های فعال را در این حوزه قبول نداریم بلکه ما از دولت می‌خواهیم همان طور که آمار فرصت‌های شغلی ایجاد شده را ارائه می‌دهد نسبت به ارائه آمار فرصت‌های شغلی که در پی سیاست‌گذاری‌ها غلط از بین رفته نیز اقدام کند.

به گفته وی این که گفته می‌شود طی سال‌های اخیر فرصت‌های متعدد شغلی از دست رفته و سبب بیکاری جمع قابل توجهی از کارگران شده نیز حرف درستی است چرا که به عنوان نمونه تنها در شهرستان کوچکی همانند دامغان 35 کارخانه از 50 کارخانه فعال تعطیل شده و یا بعضاً برخی از کارخانه‌ها و واحدهای تولیدی که در سه شیفت کار می‌کردند، کارگران دو شیفت خود را اخراج و تنها یک شیفت فعالیت دارند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان ادامه داد: اگر خواهان رفع مشکلات در این حوزه هستیم باید نسبت به ارائه گزارشی دقیق از فرصت‌های شغلی از دست رفته و ایجاد شده به جامعه و دستگاه‌های تصمیم‌گیرنده اقدام کنیم.

وی بیان داشت: به عنوان نمونه بی‌توجهی‌ها به محصولات کشاورزی سبب از بین رفتن محصول پیاز کشاورزان در استان هرمزگان شده به نحوی که یا این محصولات در حال خراب شدن و ماندن در زمین است و یا قیمت خرید محصول پیاز به حدی است که برداشت آن برای کشاورزان به صرفه نیست.

نعیم‌آبادی اظهار امیدواری کرد در سفر پیش روی کابینه دولت و رئیس جمهور به هرمزگان مشکلات استان به طور حقیقی به وزرا و رئیس جمهور منتقل شود.

امام جمعه بندرعباس ادامه داد: باید پرسید آیا وضعیت استان از سفر سوم کابینه تاکنون تغییری کرده است یا نه، که اگر تغییری کرده نشانه عملکرد مناسب مسئولان و اگر هم تغییری نکرده که باید فکر راهکارهای درست و مطلوب بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دستگیری تعدادی از دزدان دریایی توسط نیروی دریایی ارتش در آب‌های شمالی اقیانوس هند گفت:‌ نیروی دریایی شاخ دزدان را شکست و یک بار دیگر اقتدار ایران را به غربی‌ها و مستکبران نشان داد.

نعیم‌آبادی در ادامه به روز فناوری هسته‌ای اشاره و افزود: بارها گفته‌ام که هدف مخالفت‌های غرب با ایران دست‌یابی کشور به انرژی هسته‌ای نیست بلکه آنها چشم دیدن پیشرفت نظام مبتنی بر دین را ندارند.

نماینده ولی‌فقیه در هرمزگان متذکر شد: مستکبران با نفس کشیدن ملت‌ها مخالفند و ایران را کشوری مرده می‌خواهند.

این مسئول به هفته سلامت اشاره کرد و اذعان داشت: این هفته که با محوریت سالمندان نام‌گذاری شده باید زمینه‌ و آغازی برای تغییر نگاه‌ها به سالمندان باشد.

انتهای پیام/ن10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول