اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار نقده:

افراد مستعد کتاب‌نویسی در نقده شناسایی شوند

خبرگزاری فارس: فرماندار نقده گفت: افراد مستعد کتاب‌نویسی با توجه به ظرفیت‌های موجود در نقده باید شناسایی شوند.

افراد مستعد کتاب‌نویسی در نقده شناسایی شوند

به گزارش خبرگزاری فارس از نقده حسین یوسفی عصر امروز در نشست اعضای کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید در نقده اظهار داشت: لازم است افراد مستعد در این زمینه شناسایی و زمینه لازم برای چاپ و نشر کتاب در زمینه‌های مختلف به ویژه در حوزه شهرستان و مفاخر مذهبی و هنری و فرهنگی آن فراهم شود.

وی افزود: با توجه به اهمیت کتاب و کتابخوانی و آشنایی هر چه بیشتر خانواده‌ها با این مقوله فرهنگی ضروری است تمام مسئولان با هم‌اندیشی، برنامه‌های تخصصی و مهارتی لازم برای این منظور را ارائه دهند.

این مسئول اضافه کرد: توجه به مقوله مطالعه مفید در اوقات فراغت شهروندان، افزایش فضای کتابخانه‌های عمومی، دستیابی به جایگاه ممتاز در حوزه کتابخوانی به ویژه مطالعه مفید بر اساس چشم‌انداز بخش فرهنگ عمومی در افق ایران 1404، نهادینه کردن مطالعه مفید به عنوان یک ارزش و عادت عمومی در جامعه از جمله شاخص‌های کلی تشکیل نهضت مطالعه مفید در کشور است.

وی با اشاره به برنامه‌های کمیته دائمی نهضت مطالعه مفید اظهار داشت: اختصاص ساعت مطالعه مفید در برنامه فرهنگی و درسی دانش‌آموزان، ارائه سیرهای مطالعاتی مفید برای دانش‌آموزان و دانشجویان، ایجاد پیوند مناسب میان ارتقای شغلی و اعتلای دانش عمومی و تدوین و اجرای طرح جامع مطالعه مفید برای بانوان از برنامه‌های مهم و در اولویت اجرا در این کمیته است.

رئیس کتابخانه‌های عمومی نقده نیز در این نشست گفت: راه‌اندازی کمیته نهضت مطالعه مفید در این شهرستان همزمان با سراسر کشور اقدامی مثبت و مؤثر در توسعه فرهنگ عمومی است.

زکیه لطفی افزود: تمام مسئولان به عنوان اعضای دائمی این کمیته باید هر کدام به نوبت و در حد توان نهاد مربوطه این کمیته را یاری رسانند.

وی خاطر نشان کرد: در زمان حاضر به ازای هر 100 نفر دو متر مربع فضای کتابخانه در کشور وجود دارد که امید می‌رود با تشکیل این کمیته این میزان به هشت مترمربع افزایش یابد.

به گفته این مسئول در زمان حاضر چهار واحد کتابخانه‌ای در نقده و بخش محمدیار در حال فعالیت هستند که کتابخانه شماره یک این شهرستان تاکنون عنوان‌های برتر بسیاری در زمینه فعالیت‌های فرهنگی و ادبی در کشور را به خود اختصاص داده است.

انتهای پیام/س10/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول